فاصله گرفتن از تفکر اسلامی؛ عامل دوری از اهداف انقلاب
کد خبر: 3809286
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

فاصله گرفتن از تفکر اسلامی؛ عامل دوری از اهداف انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اگر در جامعه به اهداف انقلاب و نهضت تعیین شده نرسیدیم ناشی از کنار گذاشتن تفکر اسلامی است.

فاصله گرفتن از تفکر اسلامی؛ عامل دوری از اهداف انقلاببه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: ضرورت پرداختن به ظرفیت رمضان از منظر رسانه در جامعه بسیار احساس می‌شود. با توجه به اینکه از طرف برخی رسانه‌های گاهی آلودگی‌های فکری و اندیشه‌ای ایجاد می‌شود، رمضان فرصتی برای جهاد رسانه‌ای برای ارتقای معنوی است.
وی به ویژگی‌ها و تفاوت‎های رمضان امسال با سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: امسال شاهد تقارن رمضان با نخستین سال اجرای برنامه گام دوم انقلاب هستیم که الزاماتی را برای برنامه‌ریزی و انرژی بیشتر می‌طلبد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه باید مفاد این بیانیه در بستر کار فرهنگی و تبلیغی مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: بر همین اساس باید منظومه اندیشه‌ای برای خودمان و مخاطب روشن و ترسیم کنیم.
وی ادامه داد: در تبلیغات اسلامی مطالعات گسترده‌ای انجام شده تا قشرهای مختلف با روح بیانیه آشنا شوند و جامعه از فضای رسانه‌ای این را می‌طلبد که در این عرصه گام‌های استوارتری بردارد.
 
خودآگاهی تاریخی، محور مهم گام دوم انقلاب
صفی‌یاری تصریح کرد: بیانیه گام دوم را در ۳ محور می‌توانیم مورد بررسی قرار دهیم که مهمترین مطالبات آن بحث خودآگاهی تاریخی است که در جای جای بیانیه موج می‌زند برای اینکه شناخت جامعی از انقلاب اسلامی داشته باشیم در هر دو گام انقلاب خوراک و مستندات را ارائه داده است.
این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تحلیل‌های جامعی از شروع و استمرار انقلاب اسلامی ارائه فرمودند، یادآور شد: خودآگاهی تاریخی باید در ابعاد مختلف در جامعه تبیین شود.
وی ایجاد امید و اراده برای ادامه مسیر را فضای کلی حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: اگر در بحث امیدآفرینی بخواهیم دستاوردهای انقلاب را بررسی کنیم، بخش کلان تری از آنچه در بیان دستاوردهای 40 ساله مطرح کردیم، قابل ارائه است.
 
حفظ آرمان‌ها بزرگترین دستاورد انقلاب
صفی‌یاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بزرگترین دستاورد انقلاب را حفظ آرمان‌ها و صیانت از اصالت شعارها عنوان کردند. مقایسه انقلاب ایران با انقلاب‌های بزرگ دنیا نشان می‌دهد که آن‌ها نتوانستند شعارها را حفظ کنند و ساختارهای اندیشه‌ای آن‌ها به هم خورده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در بحث دستاوردها باید سطح چالشی امروز با گذشته را بسنجیم و با ارائه درست مطالب قطعا جوان امیدوار می‌شود. انقلاب اسلامی، بحث قطب‌بندی جهان را به هم ریختیم و دنیا سه قطبی شد و ایران بر اساس شاخص‌هایی که در مسیر آن حرکت می‌کند در آینده ابرقدرت دنیا خواهد بود.
وی افزود: چالش ما اوایل انقلاب با آمریکا موضوع لانه جاسوسی و بود اما چالش امروز نقطه مرزی رژیم صهیونیستی است. در گذشته نیاز به سلاح‌های ساده داشتیم اما امروز به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و موشک‌ها دست یافتیم.
این مسئول تصریح کرد: اگر به اهداف نهضت نرسیدیم ناشی از کنار گذاشتن تفکر اسلامی است. اصلاح خطای خویش را باید با قرائت اصول انقلاب انجام دهیم.
مدیرکل تبلیعات اسلامی استان زنجان میدان‌داری جوانان و مبارزه تمدنی را محور سوم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: نقطه ثقل گام دوم بر محور جوانان است.
انتهای پیام
captcha