مفلس در امت پیامبر(ص) کیست؟
کد خبر: 3786566
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

مفلس در امت پیامبر(ص) کیست؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوکان گفت: پیامبر(ص) فرمودند که مفلس در امت من کسی است که اعمالش در روز قیامت محاسبه می‌شود، کسی که نماز و روزه به جای آورده و زکات هم پرداخت کرده است، اما تهمت و ناسزا داده و اموال شخصی را به ناحق خورده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملاعباس احمدی، امام جمعه بوکان، 12 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به کشور و ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی داشته و در پیشرفت جامعه بسیار مؤثر بوده است.
وی با اشاره به ظلم از دیدگاه اسلام و شریعت، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید که آگاه باشید و گمان نبرید که خداوند از کسانی که ظلم می‌کنند، غافل است؛ گاهی اوقات خداوند ظالمان را در این دنیا و گاهی اوقات در روز جزا، مجازات می‌کند.
امام جمعه بوکان بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) در روایتی می‌فرمایند که ظلم باعث تاریکی و بدبختی برای روز قیامت است. پیامبر(ص) از اصحاب و یارانی که در خدمت ایشان بودند، پرسید آیا می‌دانید مفلس کیست؟ اصحاب گفتند مفلس به کسی گفته می‌شود که مال و ثروتی نداشته باشد و سپس پیامبر(ص) فرمودند که مفلس در امت من کسی است که اعمالش در روز قیامت محاسبه می‌شود، کسی که نماز و روزه به جای آورده و زکات هم پرداخت کرده است، اما تهمت و ناسزا داده و اموال شخصی را به ناحق خورده است.
ملاعباس احمدی با بیان اینکه ظلم هیچ‌گاه ماندگار نیست و خداوند عزوجل همیشه حاضر و ناظر است، توصیه کرد: در هیچ زمینه‌ای به هیچ کس، ظلم نکنیم، چراکه کسی مافوق همه قدرت‌هاست و حق مظلوم را از ظالم می‌گیرد.
همچنین در ابتدای این مراسم سرهنگ حسین جمشیدی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوکان با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره) در 12 بهمن 57 به ایران، گفت: ۱۲ بهمن روزی است که با ورود حضرت امام راحل، ندای الله‌اکبر با حضور میلیونی زن و مرد و پیر و جوان در سرزمین ایران طنین‌انداز شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 40 ساله شد، اظهار کرد: گذر از مسیر 40 ساله کار آسانی نبود؛ به شکرانه امتداد این مسیر نورانی و اسلامی باید در پیشگاه باری‌تعالی سر به سجده بگذاریم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوکان ادامه داد: پیروز اصلی مبارزه این 40 سال، مردم هستند؛ وظیفه مسئولان و همه کسانی که به انجام مختلف بر سر سفره انقلاب نشسته و جایگاه اجتماعی یافته‌اند آن است که در این عید 40 ساله انقلاب، عیدی مردم را پرداخت کنند.
سرهنگ جمشیدی یادآور شد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، اتحاد امت و ولایت است؛ همان‌طور که می‌بینیم امت و ولایت، متحد و منسجم هستند.

خالد چوروکه
انتهای پیام

captcha