شغل و اعتقادات، دلیل بازداشت من بود
کد خبر: 3784163
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
مرضیه هاشمی در مصاحبه با آسوشیتدپرس:

شغل و اعتقادات، دلیل بازداشت من بود

مجری و خبرنگار آمریکایی‌الاصل شبکه‌ »پرس تی‌وی» یک روز پس از آزادی در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی گفت که دلیل بازداشتش حرفه و اعتقادات وی بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»، مرضیه هاشمی (خبرنگار شبکه خبری پرس تی‌وی) که 11 روز در بازداشت آمریکا بود، پس از آزادی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیدپرس گفت که معقتد است دولت آمریکا وی را به دلیل حرفه‌اش و به عنوان یک روزنامه‌نگار و اعتقاداتش زندانی کرد و این اقدام دولت آمریکا هشداری به وی بود که بگویند نظاره‌گر گام‌های تو هستیم.

وی در این مصاحبه که روز پنجشنبه 4 بهمن (24 ژانویه) انجام داده است از ارائه جزئیات بازداشت خود به دلیل محرمانه بودن خودداری کرد، اما گفت که بازداشتش ارتباطی به تروریسم نداشته و به حرفه‌اش و به دلیل این واقعیت که در ایران زندگی می‌کرد مربوط می‌شود.

این خبرنگار آمریکایی‌الاصل در ادامه گفت: بازداشت وی هیچ ضرورتی نداشته، زیرا وی داوطلبانه برای پاسخ دادن به سؤالات حاضر می‌شد و از دادگاه فدرال تبعیت می‌کرد.

وی با اشاره به شعار انتخاباتی دونالد ترامپ گفت: من مطمئن نیستم که «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» چه معنایی دارد؛ اما اگر این شعار اساساً به معنی فاصله گرفتن هر روز از حقوق بشر است، برای من به عنوان یک آمریکایی، بسیار با عظمت به نظر نمی‌رسد.

گفتنی است، مرضیه هاشمی که مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی‌الاصل شبکه‌ پرس تی‌وی است، روز 23 دی بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه سنت لوئیس این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا (اف‌ بی‌ آی) در واشنگتن دی سی منتقل شد.

در اولین دادگاه هاشمی که روز 18 ژانویه (28 دی‌) تشکیل شد، قاضی اذعان کرد که ایشان هیچ جرمی مرتکب نشده و صرفاً در یک پرونده نامشخص به عنوان آنچه اصطلاحاً شاهد کلیدی مطرح می‌شود، بازداشت شده است.

انتهای پیام

captcha