اعتماد مجلس به گزینه‎های دولت/ هر 4 وزیر پیشنهادی رأی آوردند
کد خبر: 3759298
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

اعتماد مجلس به گزینه‎های دولت/ هر 4 وزیر پیشنهادی رأی آوردند

گروه سیاسی ــ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اقتصاد، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در دو شیفت کاری، سرانجام به هر چهار گزینه رأی اعتماد دادند.

رإیبه گزارش ایکنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز، شنبه 5 آبان‏‎ماه، در دو شیفت کاری بعد از ظهر و شب، به بررسی صلاحیت 4 گزینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور، برای وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت پرداختند و سرانجام به هر چهار وزیر معرفی شده رأی اعتماد دادند.

براین اساس، فرهاد دژپسند، از265 رأی اخذ شده، با 200 رأی موافق، 50 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد مجلس برای وزارت اقتصاد شد.

محمد شریعتمداری، از مجموع 264 رأی اخذ شده، با 196 رأی  موافق، 63 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد مجلس برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

محمد اسلامی از مجموع 264 رأی اخذ شده، با 151 رأی موافق، 98 رأی مخالف و8 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد مجلس برای وزارت راه و شهرسازی شد.

رضا رحمانی، از مجموع 265 رأی اخذ شده، با 203 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع، موفق به کسب رأی اعتماد مجلس برای وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

یادآور می شود، جلسه امروز از ساعت 13 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط محمدرضا پورزگری؛ قاری بین المللی کشور آغاز و با سخنرانی حجت‎الاسلام والمسلمین حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.

در ادامه و به ترتیب صلاحیت فرهاد دژپسند؛ وزیر پیشنهادی امور و اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری؛ وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی؛ وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، و رضا رحمانی؛ وزیر پیشنهادی؛ صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان  برای هریک از وزرا به مدت 15 دقیقه به بیان مطالب خود پرداختند و سپس وزرای پیشنهادی مربوطه در وقت 30 دقیقه‎ای، ضمن پاسخ به مطالب مطرح شده، به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

captcha