حضرت زینب(س) با مدیریت بحران پیام انقلاب سیدالشهدا(ع) را منتشر کرد
کد خبر: 3748985
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

حضرت زینب(س) با مدیریت بحران پیام انقلاب سیدالشهدا(ع) را منتشر کرد

کانون خبرنگاران نبأ ــ نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی گفت: حضرت زینب(س) با مدیریت بحران‌هایی که پس از واقعه عاشورا ایجاد شد، پیام انقلاب حضرت سید‌الشهدا(ع) را در جامعه منتشر کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نمایند ولی‌فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز، 31 شهریورماه در مراسم ویژه روز شهادت سید‌الساجدین(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی، اظهار کرد: جنگ‌ها و فجایع بسیاری در طول تاریخ بشریت رخ‌ داد، اما هیچ‌کدام به ‌اندازه انقلاب امام حسین(ع) ماندگار نشده است. یکی از عوامل مؤثر در به ثمر رسیدن انقلاب حضرت سیدالشهدا(ع) در عاشورا مدیریت بحران در جریان اجرای این انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: هر چقدر زمان از واقعه تاریخی عاشورا می‌گذرد، فراگیری انقلاب حسینی وسیع‌تر و عمیق‌تر می‌شود.
امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه مدیریت بحران دارای ابعاد مهمی است تا خسارت به حداقل برسد و امکان جبران آن فراهم شود، افزود: در مدیریت بحران باید ابتدا عامل ایجاد بحران مدیریت و از بحران به‌‌عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف استفاده شود.
وی عنوان کرد: حضرت زینب(س) با مدیریت بحران‌هایی که پس از واقعه عاشورا ایجاد شد پیام انقلاب سید‌الشهدا(ع) را در جامعه منتشر کرد. هرچند توطئه‌هایی از سوی دشمنان امام حسین(ع) برای کاهش صلابت خاندان پیامبر اکرم(ص) انجام ‌شده بود، اما مدیریت حضرت زینب(س) نگذاشت حیله دشمن عملی شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: سخنان حضرت زینب(س) در کوفه باعث شد خانواده‌های لشکریان یزید هم برای امام حسین(ع) عزاداری کنند. لحن و کلام حضرت زینب یادآور خطبه‌های باصلابت حضرت علی(ع) در کوفه بود.
وی بیان کرد: جایگاه حضرت زینب(س) را تنها از منظر مظلوم نباید دید، بلکه باید به‌عنوان دختر حضرت علی(ع) و کسی که با شجاعت در انتشار رسالت و روشنگری اهداف سیدالشهدا(ع) تلاش کرد، از ایشان یاد کرد.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha