تبیین ویژگی‌های جامعه مهدوی
کد خبر: 3717559
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

تبیین ویژگی‌های جامعه مهدوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد حوزه علمیه گفت: اگر ویژگی‌های جامعه مهدوی به ظهور نرسد، جامعه مناسب و مطلوب را مشاهده نخواهیم کرد و همچنین افرادی که در جامعه مهدوی زندگی می‌کنند، حقوقی را که به آنان تعلق می‌گیرد می‌کنند.

تبیین ویژگی‌های جامعه مهدوی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی روز گذشته، چهار خردادماه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی اظهار کرد: اگر ویژگی‌های جامعه مهدوی به ظهور نرسد، جامعه مناسب و مطلوب را مشاهده نخواهیم کرد.

وی افزود: افرادی که در مسیر مهدوی قرار دارند نماز را به‌عنوان یک اصل می‌پذیرند، بدون نماز دعا مستجاب نمی‌شود، فردی که با نماز بیگانه باشد اعمال دیگر او نیز مورد قبول واقع نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه ویژگی افرادی را که در جامعه مهدوی زندگی می‌کنند، مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: افرادی که در جامعه مهدوی زندگی می‌کنند، حقوقی که به آنان تعلق می‌گیرد را ادا می‌کنند، همچنین این افراد اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند، نباید بگذاریم مدت حقوقی مانند زکات، صدقه و … که برگردن ماست بگذرد.

وی تصریح کرد: شاید جوانان امروز توجه به برخی امور نداشته باشند اما با یک تذکر می‌توان آنان را به سوی اهل بیت(ع) و خداوند هدایت کرد، امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه رواج پیدا کند؛ چرا که اگر این فریضه الهی صورت نگیرد، بی‌حجابی در جامعه حاکم می‌شود.

زهرا شمس

انتهای پیام

captcha