بخشی از مفاد اسناد راهبردی قرآن وظایفی برای معاونت مطبوعاتی دارد/ حضور مؤثر «انتظامی» در کمیسیون تبلیغ
کد خبر: 3675657
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
حجت‌الاسلام محمدی:

بخشی از مفاد اسناد راهبردی قرآن وظایفی برای معاونت مطبوعاتی دارد/ حضور مؤثر «انتظامی» در کمیسیون تبلیغ

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اهتمام «حسین انتظامی» به امور قرآنی و حضور مؤثر او در جلسات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی - ترویجی قرآنی‌، گفت: بخشی از مفاد اسناد راهبردی قرآن وظایف متعددی را متوجه معاونت مطبوعاتی ارشاد می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد اهتمام به حمایت از رسانه‌های دینی و قرآنی،‌ گفت: حضور حدوداً پنج‌ساله آقای دکتر انتظامی در جایگاه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوره‌‌‌ای به یاد ماندنی و قابل ذکر برای این معاونت است و اکنون که ایشان این جایگاه را ترک کرده‌ا‌‌‌ند، وظیفه می‌دانم که فارغ از همه ملاحظات و بنابر حُسن اخلاق، زیبایی‌های رفتاری و توانمندی‌های کاریشان را یاد کنم.
وی افزود: دو نکته مهم در شخصیت حرفه‌ای و مدیریتی ایشان وجود دارد که به نظرم می‌توان براساس آن، دوران مدیریت انتظامی را تحلیل کرد و سنجید. نکته اول اینکه از بُعد شخصیت حرفه‌ای، ایشان فارغ از اینکه مسئولیت رسمی دولتی داشته باشد یا نداشته باشد، یک مطبوعاتی است و پیگیر رسالت و دغدغه مطبوعاتی خویش است و از این رو حرفه‌ای‌گری را بر سیاسی‌کاری مقدم می‌دارد. نکته دوم نیز این است که از بُعد مدیریتی نیز «انتظامی» مدیری راهبردی در حوزه مطبوعات به شمار می‌رود که با راهبردها و چشم‌اندازی مشخص به عرصه مدیریت کلان فرهنگی وارد شد و همین منظر موجب تداوم زمان مدیریت و فعالیت وی در جایگاهی پر تنش و چالش بوده است.
محمدی تصریح کرد: به نظر بنده واگذاری امور به تشکل‌های صنفی، اخلاق‌مداری و شفاف‌سازی فعالیت‌ها و حمایت‌ها از اصحاب رسانه از مهم‌ترین حوزه‌های شاخص در دوره مدیریت انتظامی است. علاقه وی به حوزه امور قرآنی و اهتمام به حضور در جلسات کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن نیز یاد کردنی است هر چند که توسعه فرهنگ قرآن به ظرفیت و تلاشی فراتر از این نیازمند است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین در مورد فعالیت‌هایی که در دوره جدید معاونت مطبوعاتی در زمینه رسانه‌های دینی و قرآنی باید شکل بگیرد نیز گفت: دکتر سلطانی‌فر نیز دارای انگیزه، تجربه و دانش حرفه‌ای درخور است و امید می‌رود که اقبال اصحاب رسانه به خود را سرمایه فعالیت و مدیریتی تحول آفرین قرار دهد.
رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در پایان ابراز کرد: با توجه به اینکه در متن و مفاد اسناد راهبردی قرآنی در حوزه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و رسانه‌ای مسئولیت‌ها و وظایف متعددی متوجه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است، امیدوارم ایشان بتوانند با عزمی راسخ و اعتقادی جازم به قرآن فرهنگساز، توسعه فرهنگسازی قرآنی در حوزه رسانه و مطبوعات را به طور جدّی پیگیر شوند. برای ایشان و موفقیتشان در کرانه‌های بلند این سپهر، آرزوی توفیقات روزافزون الهی دارم.

captcha