اجرای اسناد راهبردی؛ مهم‌ترین مطالبه جامعه قرآنی از وزرا + عکس
کد خبر: 3630043
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون فرهنگی مطرح شد؛

اجرای اسناد راهبردی؛ مهم‌ترین مطالبه جامعه قرآنی از وزرا + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه هشتاد و پنجم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نامه‌ای به امضای اعضای شورای توسعه رسید و در آن اجرای اسناد راهبردی، مهم‌ترین مطالبه جامعه قرآنی مطرح شد. ‌

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، هشتاد و پنجمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی عصر امروز 22 مردادماه به میزبانی بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه و در بخش خارج از دستور «برنامه‌های قرآنی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم» مورد بررسی قرار گرفت. خروجی مباحث مطرح شده در این بحث به نگارش نامه‌ای برای جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی منتهی شد.
نامه‌ای که در انتهای این جلسه به امضای اعضای حاضر در جلسه رسید. متن این نامه به شرح زیر است؛
جناب آقای دکتر جمشید جعفرپور
رئیس محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم؛
احتراماً ضمن آرزوی مزید توفیقاتِ جنابعالی و نمایندگان محترم عضو آن کمیسیون، اکنون که به فضل پروردگار منان دولت دوازدهم مسیر استقرار خویش را می‌گذراند برگی مهم بر کتاب تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی افزوده می‌شود و وزرای محترم پیشنهادی رئیس جمهور منتخب ملت شریف ایران جهت اخذ رأی اعتماد از نمایندگان منتخب ملت به مجلس محترم، پیشنهاد و معرفی شده و سرنوشت اجرایی کشور در طول چهار سال آتی رقم خواهد خورد. اهمیت موضوع توسعه فرهنگ قرآن و عترت علیهم‌السلام در کشور به عنوان اساس و اهم اولویت فعالیت‌های جمهوری اسلامی همواره مورد تأکید اساتید، صاحب‌نظران و مطالبه جدی فعالان قرآنی و فرهنگی کشور بوده و هست و کراراً در سطح شورای توسعه فرهنگ قرآنی طرح و پیگیری شده است.
لذا شایسته است در مقطع کنونی که برنامه‌های وزرای محترم در حال بررسی است و خطوط اصلی اقدامات کلان کشور ترسیم می‌شود به موضوع اجرای اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در سه حوزه آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و آموزش عالی و پژوهش قرآنی در برنامه‌های وزرای محترم خصوصاً وزرای حوزه فرهنگ و آموزش موکداً تصریح شود. اسناد فوق بر‌اساس ماده چهار قانون برنامه پنجم توسعه توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی و همکاری کمیسیون‌های مرتبطِ مستقر در سه وزارتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری تدوین و به تصویب رسانده شده و مسئولیت اصلی راهبری آن نیز برعهده وزاری محترم فوق است. به هر روی تأکید نمایندگان محترم بر قوت اخذ کتاب الله به مصداق شریفه يا «يَحْيي خُذِ الْکِتابَ بِقُوَّة» در دولت محترم تمهید مقدمات تحقق قرآن کریم در اضلاع جمهوری اسلامی را برابر با مقدمه قانون اساسی ج.ا.ا فراهم خواهد آورد.
دبیر و قائم مقام شورای توسعه فرهنگ قرآنی              
حمید محمدی
اجرای اسناد راهبردی؛ مهم‌ترین مطالبه جامعه قرآنی از وزرا
captcha