برخی‌ پوشش‌های نامناسب در سینما، ریشه فرهنگی دارد
کد خبر: 3626545
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
یک کارشناس رسانه:

برخی‌ پوشش‌های نامناسب در سینما، ریشه فرهنگی دارد

گروه هنر: حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی اتش‌زر گفت: من ریشه برخی پوشش‌های نامناسب را در سینما و تلویزیون منبعث از مسائل اعتقادی نمی‌دانم، بلکه منشا آن را در مباحث فرهنگی می‌دانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی آتش‌زر، کارشناس رسانه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره وضعیت ظاهری بازیگران سینما، چنین اظهار نظر کرد: به نظرم علت مهم در به وجود آمدن برخی بد‌حجابی‌ها در بازیگران سینما بیش از آن‌که به مسائل اعتقادی بر گردد به موضوعات فرهنگی مربوط می‌شود، زیرا سبک زندگی غربی که به نوعی سرریز در پایتخت و کلان شهرها شده، نمودش در بخش‌های مختلف از جمله سینما قابل مشاهده است.

وی افزود: متاسفانه نفوذ سبک زندگی غربی در برخی اقشار به ویژه بازیگران، شایع شده و این مسئله به نوعی به جامعه نیز تسری پیدا کرده است که نمود آن را به نوعی بعد از چند سال در جامعه هم مشاهده می‌کنیم. نکته بعدی که باید از آن به عنوان ضعفی دیگر نام برم این است که برخی پوشش‌های نامناسب بعد از چند سال راه خود را به تلویزیون نیز باز می‌کند. این امر نیز به نوعی به گسترده شده معضل مورد نظر در جامعه می‌انجامد.

این کارشناس رسانه ادامه داد: در کمال تاسف باید گفت مجموعه رفتارهای نامناسبی که از آن به عنوان پوشش غربی نام برده می‌شود نه تنها از شدتش کم نشده، بلکه هجمه معضل موجود باعث عقب نشینی تلویزیون نیز از موضع قبلی خود شده است. برای مثال شاید تا 5 سال پیش نشان دادن برخی موضوعات در تلویزیون امکان پذیر نبود، درصورتیکه می‌بینیم این امر به راحتی در سینمای کشورمان رخ می دهد.

آتش‌زر در انتها تاکید کرد: معتقدم دلیل به وجود آمدن این وضعیت (پوشش ظاهری برخی بازیگران) این است که تفکر مناسبی در حوزه برنامه‌ریزی در حوزه‌ امور نمایشی صورت نمی‌گیرد. نکته دیگر این‌که در سینما و تلویزیون ما بازیگر سالاری حاکم شده، همانگونه که در ورزش ما بازیکن سالاری رواج پیدا کرده است. مطلبی دیگری که در این حوزه می‌توانم بیان کنم به بحث فیلمنامه‌نویسی مربوط می‌شود، زیرا باور این است که متون نگاشته شده نیز، سهم زیادی در رواج پیدا کردن برخی پوشش‌ها در بین بازیگران دارد.
captcha