اعلام برائت از اسرائیل؛ درخواست حکمای مسلمان از جوامع بین‌الملل
کد خبر: 3625441
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

اعلام برائت از اسرائیل؛ درخواست حکمای مسلمان از جوامع بین‌الملل

شورای حکمای مسلمان در جلسه فوری دیروز، نهم مرداد که در شهر «ابوظبی» برگزار شد، از جوامع بین‌الملل خواست تا از مسجدالاقصی و مردم فلسطین در برابر حملات وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری  «dailynewsegypt»، اعضای شورای حکمای مسلمان که به ریاست «احمد الطیب» شیخ الازهر، برای بررسی راه‌های مقابله با اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران در ابوظبی، تشکیل جلسه فوری داده بودند، از مسلمانان خواستند تا تلاش‌های خود را برای حمایت از مسجد الاقصی منسجم کنند.
این شورا همچنین از کشورهای منطقه خواست تا در مراسم حج از اسرائیل اعلام برائت کنند.
در پایان جلسه بیانیه رسمی صادر شد که در آن شورا نوشت: حملات اسراییل غاصب تنها مسجدالاقصی و مردم فلسطین را مورد هدف قرار نداده است بلکه تمام مسلمانان آزاده دنیا را هدف گرفته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی که صلح بین‌الملل را تهدید می‌کند، از تمام رهبران مسلمان و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهیم تصمیمات قاطعی را برای متوقف ساختن حملات این رژیم اتخاذ کرده و از هر گونه تغییر در جایگاه تاریخی مسجدالاقصی جلوگیری کنند.
این شورا تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مسجدالاقصی یک تروریسم حقیقی است که باید توسط قوانین بین‌المللی ممنوع شود.
در بیانیه شورای حکمای مسلمان با تقدیر از مقاومت مردم فلسطین از اعضای این شورا درخواست شد که در کنفرانس دانشگاه الازهر درباره فلسطین که در ماه سپتامبر(شهریوماه سال جاری) برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
captcha