ابوظبی؛ میزبان نشست بررسی وضعیت مسجدالاقصی
کد خبر: 3624449
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

ابوظبی؛ میزبان نشست بررسی وضعیت مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: نشست حکمای مسلمان فردا، نهم مردادماه با محوریت مسجدالاقصی در ابوظبی برگزار می‌شود.

ابوظبی؛ میزبان نشست بررسی وضعیت مسجدالاقصی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از صدی البلد،اعضای شورای حکمای مسلمان به ریاست «احمد الطیب» شیخ الازهر، برای بررسی راه‌های مقابله با اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران، فردا در ابوظبی، پایتخت امارات تشکیل جلسه فوری می‌دهند.
احمد الطیب، رئیس شورای حکمای مسلمان از اعضای این شورا خواست با توجه به نقش مهم این شورا و نقش مهم علما در محافظت از مقدسات اسلامی و حمایت از این مقدسات در برابر دشمنان با برگزاری نشست فوری وضعیت مسجدالاقصی را بررسی کنند.
از سوی دیگر «علی النعیمی»، دبیرکل شورای حکمای مسلمان نیز اظهار کرد: نشست ابوظبی در راستای نقش مهم این شورا در دفاع از مسائل امت عربی و اسلامی و تأکید بر جایگاه دینی و معنوی مسجدالاقصی و قدس شریف نزد مسلمانان برگزار می‌شود.
اعضای این شورا همچنین در بیانیه‌ای از سرگیری اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی در قدس شریف و علیه مسلمانان را محکوم و تأکید کردند: این اقدامات در راستای یهودی‌سازی قدس و محو آثار عربی و اسلامی در آن انجام می‌شود.
در این بیانیه همچنین از سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت درخواست شده است، به وظایف خود در این باره عمل کنند.
حکمای مسلمان تأکید کردند: چشم‌پوشی سازمان‌های بین‌المللی از اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر جایگاه این سازمان‌ها را نزد ملت‌های عربی و اسلامی مخدوش می‌کند.
 

captcha