«تبلیغ چهره به چهره» به چاپ رسید
کد خبر: 3597252
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

«تبلیغ چهره به چهره» به چاپ رسید

گروه ادب: کتاب «تبلیغ چهره به چهره» که در راستای آماده‌سازی مبلغان به منظور جریان‌سازی در پیاده‌روی اربعین تدوین شده است،‌ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «تبلیغ چهره به چهره» در راستای پیاده‌روی اربعین تالیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در قالب طرح «ره‌ توشه» به کوشش کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین منتشر شد.

در پیش‌گفتار این اثر می‌خوانیم: تبلیغات از ابزارهای رایج برای انتقال فکر و فرهنگ و هر گونه پیامی به دیگران است. انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) اولین منتقل کننده پیام توصیفی به جامعه بودند. در اعصار بعد نیز اسلام به واسطه تلاش مبلغان دلسوز و عاملان دینی در جوامع مختلف گسترش یافت و آنان با زدودن غبار غفلت و فراموشی، رفتار و کردار مخاطبان را به سمت جامعه مطلوب هدایت می‌کردند.

اربعین حسینی از بزرگترین فرصت‌های جامعه تبلیغی است که در آن میلیون‌ها دوستدار اهل بیت(ع) حول محور امام حسین(ع) با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را می‌پیمایند و خود را در معرض دریافت انواع پیام‌های صحیح اسلامی قرار می‌دهند. آنچه وظیفه جامعه تبلیغی را سنگین می‌کند،‌ استفاده از لحظه به لحظه آن فرصت‌ها جهت تبیین مفاهیم دینی و پاسخ‌گویی به پرسش‌هایی است که پیر و جوان آنها را در ذهن و دل خود سپرده‌اند و در یک کلام،‌ رهاورد تبلیغ اربعین باید شعور حسینی باشد.

در همین راستا بزرگترین و بهترین فرصت تبلیغی در موسم اربعین تبلیغ چهره به چهره است که این کتاب وظیفه تبیین و تشریح ابعاد این شیوه تبلیغی را برعهده دارد. این اثر به منظور استفاده مبلغان تدوین و منتشر شده است.

تعریف تبلیغ چهره به چهره، امتیازات تبلیغ چهره به چهره، فرایند تبلیغ که از حرکت به سوی مخاطب تا جذب و ایجاد رابطه حسنه و عاطفی را شامل می‌شود،‌ داشتن معنویت و ارتباط قوی با خداوند،‌ روابط عمومی بالا از جمله مباحث مطرح شده در این اثر است.

همچنین روش‌های ایجاد رابطه حسنه و عاطفی در بخش دیگری از این اثر مورد توجه قرار گرفته است. اجرای فنون تبلیغی و انگیزه‌سازی و بهره‌گیری از روش‌های مختلف سوالی، داستانی،‌ تعریف از مخاطب و ... نیز در ادامه این مطالب در کتاب حاضر گنجانده شده است. همچنین مسیرهای حرکت، محتوای تبلیغ، شرایط محتوا، روش برخورد با مخالفان و بزهکاران،‌ فضاهای تبلیغی اربعین و... از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب است.

captcha