اعتقاد به معاد، سبک زندگی را در جامعه تغییر می‌دهد
کد خبر: 3590508
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
خطیب حرم مطهر رضوی:

اعتقاد به معاد، سبک زندگی را در جامعه تغییر می‌دهد

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین حائری گفت: اعتقاد به معاد و قیامت، ناخودآگاه سبک زندگی را در سطح جامعه تغییر می‌دهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام والمسلمین حائری، خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه‌برنامه‌های مذهبی ــ فرهنگی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه ایمان به معاد نقش بسزایی در سبک زندگی ما خواهد داشت، اظهار کرد: حقیقت مرگ جدا شدن روح از جسم است، یعنی انسان در دنیا یک بُعد جسمانی و فیزیکی دارد و یک بعد روحانی و نفسانی، زمان جدایی روح از جسم یا کنده شدن جان از جسم مرگ نامیده می‌شود.
وی افزود: در حقیقت فرشتگان کارگزاران پروردگارند، در یک مرحله حیات را به انسان مى‌دهند که امرى است وجودى و در مرحله دیگر مرگ را براى انسان رقم می‌زنند که باز هم امرى است وجودى، چون مرگى که توسط فرشتگان محقق مى‌شود انتقالى بیش نیست.
این کارشناس دینی با تأکید بر اینکه مرگ، نابود شدن و از بین رفتن زندگی نیست، عنوان کرد: مؤمنان واقعی چون اولیای الهی مرگ را پایان زندگی نمی‌دانند، بلکه دنیا را پلی برای عبور دانسته و به فکر جمع کردن توشه برای روز معاد هستند.
وی ادامه داد: کسی که به آخرت باور دارد، هرگز دنبال مال حرام و گناه نمی‌رود، اینکه برخی از بیت‌المال سوء‌استفاده و حق‌الناس را پایمال می‌کنند، زیرا به آخرت اعتقاد ندارند.
حجت‌الاسلام حائری اعلام کرد: اعتقاد به معاد با توجه به شاخص‌هایی که قرآن بیان کرده، فلسفه و سبک زندگی انسان را در کلیت آن مشخص می‌کند. کسی که به معاد به ویژه بر پایه شاخص‌های قرآنی ایمان دارد، می‌داند که بیهوده و عبث آفریده نشده و خداوند او را رها نکرده و نخواهد کرد.
وی افزود: خاستگاه گناه و مسئولیت‌ناپذیری انسان در برابر اعمال و کردارش از شک داشتن به قیامت و معاد ریشه می‌گیرد، زیرا انسانی که به بازخواست در معاد و قیامت اعتقاد ندارد، آزادانه و رها از هر قید و بندی به زندگی خود ادامه می‌دهد.
این کارشناس دینی یادآور شد: کسی که می‌داند تمام اعمالش بی‌کم و کاست به زودی در قیامت مورد بررسی قرار می‌گیرد، یقینا در اصلاح خود می‌کوشد و در انجام اعمال گوناگونش فوق‌العاده سخت‌گیر و موشکاف می‌شود.
مهناز امیریان  
captcha