نشست شورای حکمای مسلمان برای تحقق صلح در میانمار
کد خبر: 3558673
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

نشست شورای حکمای مسلمان برای تحقق صلح در میانمار

گروه بین‌الملل: دور نخست گفت‌وگو ميان نمایندگان طرف‌های دیگر در ایالت «آراکان»(راخین) میانمار، فردا، 14 دی‌ماه، با نظارت و حمایت شورای حکمای مسلمان در قاهره آغاز می‌شود.

نشست شورای حکمای مسلمان برای تحقق صلح در میانمار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «عیون الخلیج»، دور نخست گفت‌وگو میان نمایندگان طرف‌های درگیر در ایالت «آراکان»(راخین) که با هدف تحقق صلح در میانمار برگزار می‌شود، از فردا، 14 دی‌ماه در قاهره آغاز خواهد شد.
این نشست با شعار «به سوی گفت‌وگوی انسانی متمدنانه به خاطر شهروندان میانمار» و با هدف تحقق صلح در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود.
مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: این نشست در راستای نقش و جایگاه شورای حکمای مسلمان در تلاش برای ترویج فرهنگ صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در مناطق مختلف جهان برگزار می‌شود و جمعی از جوانان که نمایندگان طرف‌های درگیر در بحران ایالت آراکان هستند در دور نخست این نشست حضور پیدا می‌کنند.
در این بیانیه آمده است: این نشست با ریاست «احمد الطیب»، شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمان برگزار می‌شود و جوانان حاضر در این نشست از پیروان آیین‌‌های اسلام، بودا، مسیحیت و هندو هستند.
مرکز اسلامی الازهر در این بیانیه، بررسی راه‌های هم‌زیستی مشترک، کسب آگاهی نسبت به علت اختلافات در میانمار و تلاش برای ارائه راه‌حل ریشه‌ای برای پایان دادن به آن و نهادینه‌کردن اصول شهروندی و هم‌زیستی مشترک میان شهروندان را از موضوعات قابل بحث در این نشست عنوان کرده است.
همچنین، قرار است شماری از سفیران، ادیبان، اندیشمندان و صاحب‌نظران نیز در این نشست حضور پیدا کنند.
لازم به ذکر است، «احمد الطیب»، شیخ الأزهر پیش از این در دیدار با سفیر میانمار در قاهره بر ضرورت رفع ظلم و بی‌عدالتی نسبت به اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور تأکید کرده بود.
احمد الطیب در این دیدار همچنین، آمادگی الازهر برای برگزاری سلسله نشست‌هایی با حضور گروهی از جوانان مؤثر و رهبران مذهبی از تمامی ادیان و قومیت‌های میانمار به‌ویژه در مناطق متشنج به منظور از بین بردن تنش‌ها و کاهش اختلافات میان آن‌ها را اعلام کرد.
یادآور می‌شود، شورای حکمای مسلمان که ریاست آن بر عهده «احمد الطیب»، شیخ الازهر است؛ در ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی تأسیس شد و مقر آن در شهر «ابوظبی»، پایتخت امارات قرار دارد.
captcha