گفتمان‌های دینی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد
کد خبر: 3557725
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

گفتمان‌های دینی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه گفتمان‌های دینی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارند گفت: وظیفه داریم در مسیر ترویج معارف قرآن همه تلاشمان را به‌کار بگیریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت:  آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در سطح جامعه در راستای ترویج و گسترش قرآن کریم داشته باشد.

وی افزود: جامعه بشریت تنها با الهام از آموزه‌های قرآن کریم می‌تواند به کمال واقعی انسانیت دست پیدا کند و اقشار فرهیخته جامعه به خصوص جامعه روحانیت باید این مهم را در جامعه گسترش دهد.

نماینده ولی‌فقیه تصریح کرد: روحانیت به عنوان عنصر اصلی مولد فرهنگ در جامعه باید ارزش‌ها و هنجار‌های مبتنی بر دستورات قرآنی را به جامعه تزریق کنند تا جزو فرهنگ عامه مردم درآید.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت باید در گسترش فرهنگ و آموزه های قرآن کریم در جامعه برنامه های کاربردی بیندیشد گفت: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله بروجردی و امام راحل(ره)، روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و ضمن صیانت از ارزش های دین مبین اسلام فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را در جامعه گسترش دهد.

وی افزود: جامعه روحانیت باید با تلاش در هر زمینه‌ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد خود را به علوم دینی و مسایل روز بین الملل تجهیز کرده تا منشا برکات در جامعه اسلامی باشد، ساده‌زیستی این قشر از جامعه سبب گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می‌شود.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: قرآن چراغ هدایتگر حیات بشری است و انس با قرآن باید از سنین پایین به عنوان یکی از بخش‌های اولویت‌دار در نظام آموزشی نهادینه شود، گسترش مسائل اخلاقی و آموزه‌های دینی و قرآنی بهترین ابزار کارآمد مصون‌سازی ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

وی خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که فضای مسموم تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه آگاهانه از سوی استکبار جهانی برای انحراف فرهنگی کشور طراحی شده، می‌توان با اشاعه فرهنگ قرآنی در بین مخاطبان و نهادینه ساختن سبک زندگی اخلاقی و اجتماعی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان، آنان را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه کرد.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی یک ضرورت و نیاز مبرم جامعه است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جامعه قرآنی در کشور، تصریح کرد: نهادها و سازمان‌های مختلف باید در این راستا تعامل سازنده داشته باشند و در زمینه تحقق توسعه و ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه با هم همکاری و همگرایی داشته باشند.

انتهای پیام/
captcha