ترویج فرهنگ قرآنی از ضروریات جامعه است
کد خبر: 3555309
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

ترویج فرهنگ قرآنی از ضروریات جامعه است

گسترش و ترویج قرآن از ضرورت‌های مهم امروز جامعه ما است و باید کوشید قرآن‌خوانی و قرآن‌دانی را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان بر گسترش برنامه‌های قرآنی تاکید و اظهار کرد: باید با جذب افراد به سمت قرآن و ترویج آموزش، پژوهش و فعالیت‌های قرآنی با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط در جهت پرورش نخبه‌های قرآنی قدم برداشت که در این زمینه با برگزاری برنامه‌های قرآنی مانند مسابقات و محفل انس با قرآن مردم را جذب کرده و در این فضای به وجود آمده نخبگان قرآنی را شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه جامعه باید در قرآن تدبر داشته باشند افزود: امروز جامعه ایران اسلامی مأنوس با قرآن شده است و چه بهتر است که از هم اکنون فرمایشات رهبری به صورت جدی در جامعه هدف‌گذاری شود تاجامعه از شر فتنه‌ها در امان باشد.
امام جمعه درمیان تصریح کرد: فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی باعث وحدت و همدلی میان مسلمانان می‌شود و در این کتاب آسمانی بارها تاکید بر برادری مومنان و دوری از تفرقه و نفاق شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با عمل به آیات قرآن کریم بیشتر از گذشته متحد شوند و به ریسمان الهی چنگ بزنند و متفرق نشوند و در مقابل توطئه‌های دشمنان و ظالمان زمان ایستادگی کنند.
وی گفت: باید توجه داشته باشیم دشمنان میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا ما را از فرهنگ قرآن و از اعتقادات اسلامی، هویت دینی و مذهبی و حتی هویت ملی ایرانی دور کنند.

captcha