آیت‌الله حسین روشنی(ره) از عمر خود در نشر معارف دینی استفاده کرد + عکس
کد خبر: 3550518
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲

آیت‌الله حسین روشنی(ره) از عمر خود در نشر معارف دینی استفاده کرد + عکس

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین مناقبی در مراسم ختم آیت‌الله حسین روشنی گلپایگانی(ره) گفت: ایشان از افرادی بودند که از عمر خود تمام و کمال در نشر معارف دینی و اداره مسجد استفاده می‌کردند و در عین حال دارای تمام صفات حسنه از جمله علم، تواضع و فروتنی بودند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم ختم آیت‌الله حسین روشنی‌گلپایگانی(ره) روز جمعه، 12 آذرماه با حضور علما و مردم در مسجد امام حسین(ع) تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین امیر‌حسین مناقبی در این مراسم طی سخنانی گفت: از استجابت دعا در ساعات پایانی روز جمعه غافل نباشید زیرا در روایات آمده است که حضرت زهرا(س) با حالات عرفانی خاص خود این دقایق را مساوی با استجابت دعا می‌پنداشتند و به دیگران هم از سوی پیامبر اکرم(ص) سفارش می‌کردند.
وی درباره حوادثی که پس از رحلت رسول اکرم(ص) اتفاق افتاد، گفت: جنازه مبارک پیامبر اکرم(ص) به مدت سه روز روی زمین ماند تا اینکه غسل و تدفین حضرت توسط امیرالمؤمنین(ع) انجام شد، در حالی این اتفاقات به وجود آمد که عده‌ای از افراد به طمع حکومت‌داری در مکانی به نام سقیفه بنی ساعده، گردهم آمده و حاکم وقت را تعیین کردند.
این سخنران افزود: بعد از انتخاب گروهی، به‌اجبار برای گرفتن بیعت از حضرت امیرالمؤمنین(ع) به درخانه حضرت آمدند و او را با وضعی تأسف‌بار به مسجد بردند، اما اینکه گویند حضرت بعد از این اتفاقات ساکت ماند و کاری نکرد سند تاریخی ندارد زیرا خودشان فرمودند که اگر به تعداد انگشتان دستم یار واقعی داشتم قیام کرده و حق را بر باطل برتری می‌دادم.
مناقبی ادامه داد: در تاریخ آمده است که حضرت امیرالمؤمنین(ع) به افرادی خاص همچون سلمان عرضه داشت به مسجد بروید و به وسیله آیات قرآن مردم را نسبت به ولایت‌مداری ما اهل بیت(ع) آگاه کنید؛ ولی این کار بعد از اجرا با خفقان عمومی از سوی مردم مدینه همراه شد زیرا چند گروه نگهبان در کوچه‌های مدینه به جهت ایجاد امنیت حضور داشتند.
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله حسین روشنی‌گلپایگانی(ره)، اظهار کرد: ایشان از افرادی بودند که از عمر خود تمام و کمال در نشر معارف دینی و اداره مسجد استفاده می‌کردند و در عین حال دارای تمام صفات حسنه از جمله علم، تواضع و فروتنی بودند.
حجت‌الاسلام مناقبی خطاب به حاضران در مراسم اظهار کرد: عزیزان، از رفتن انسان‌های خداجوی همچون این عالم فقید درس عبرت بگیریم و در پی زندگی همراه با گناه نباشیم، ایشان در بدو تولد خود از نعمت وجود مادر محروم بودند و با تحمل سختی‌های مختلف در شهرستان گوگد گلپایگان پس از گذراندن درس‌های ابتدایی وارد حوزه‌ علمیه شد.
وی بیان کرد: دروس مقدماتی حوزه‌ علمیه را در همان شهرستان خواند و در شهریور سال 1320 به قم هجرت کرده و در درس اساتیدی همچون آیت‌الله حجت، آیت‌الله سیدصد‌رالدین صدر، آیت‌الله سیداحمد خوانساری حاضر شد و سطوح عالیه را به پایان رساند، بعد از مدتی به تهران بازگشت و در مسجدالحسین(ع) تهران مشغول به اداره مسجد شد و نهایت در ظهر روز رحلت پیامبر اکرم(ص) در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد دار فانی را وداع گفتند.



















محمد ایمانی‌مهر


captcha