گزارشی از خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مسیر برگشت + گزارش تصویری
کد خبر: 3548990
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
ایکنا گزارش می‌دهد؛

گزارشی از خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مسیر برگشت + گزارش تصویری

کانون خبرنگاران نبأ: مردم غیور، شهید پرور و عاشق اهل بیت(ع) استان خوزستان با نصب موکب‌ها در مرزهای خوزستان: شلمچه و چذابه با جان و دل مشغول خدمات رسانی از جمله: پذیرایی، اقامتی، بهداشتی و خدمات فرهنگی به زوار کربلا هستند.

اینجا خوزستان است؛ سرزمین مهد تشیع، زبان از توصیف صحنه‌های ابراز ارادت به اهل‌بیت(ع) عاجز است و واژه‌ و کلمات نمی‌تواند عظمت این شکوه را بیان کنند؛ آری اینجا عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) با خلوص نیت به زوار اربعین حسینی که در حال برگشت به منزلشان هستند خدمت رسانی می‌کنند.
در این خاک چشم دشمنان کوردل، کور شده است و این عظمت حسینی را نمی‌بیند، اینجا همه بدون دستمزد خادم زوار سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
با «صادق رحیمی» که مشغول درست کردن قهوه و چای هست گفت و گو کردیم، وی با ابراز خوشحالی از خدمت به زوار حسینی می‌گوید بنده 40 سال دارم و چند سالی است که نیت کردم و به زوار خدمت می‌کنم، واقعا حس قشنگی است و قابل توصیف نیست.
«جمال نیسی» هم که در حال توزیع شربت بود گفت: خدمت به زوار امام حسین(ع) انگیزه نمی‌خواهد، عاشق باید بود و فهیمد همین باید بگویم که این حس توصیف شدنی نیست.
«امیر آهن‌جان» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز هم در این زمینه درباره خدمات رسانی به زوار اربعین گفت: افتخار بزرگی نصیب خوزستان شده که دو مرز چذابه و شلمچه در آن واقع شده است و همانطور که استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور بوده است اکنون نیز به دروازه صادر کننده اسلام ناب محمدی(ص) و تشیع به کشور های مجاور تبدیل شده است.
وی در ادامه گفت: از سال‌های گذشته تا کنون هر ساله همزمان با اربعین حسینی عاشقان زیارت امام حسین(ع) روانه کربلای معلی می‌شوند.
آهن جان تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه زوار بسیاری از کشورمان با پای پیاده راهی زیارت مرقد مطهر سیدالشهداء شده و هرساله بر خیل مشتاقان زیارت امام حسین(ع) افزوده می شود ارائه خدمات مختلف به زوار امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که شهرداری اهواز همه ساله با تمام توان در راستای خدمت به زائران پیشقدم بوده است.
وی گفت: با حضور نیروهای خدماتی خدوم شهرداری اهواز در مرز چذابه پاکسازی و رفت و روب تمام محل تردد زائران و نقطه صفر مرزی به صورت شبانه روزی صورت می گیرد. همچنین در حوزه حمل و نقل نیز سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با اکیپ کامل در مرز مستقر شده وکلیه حمل و نقل زائران را در مرز چذابه برعهده دارد.
آهن جان در پایان افزود: شهرداری اهواز با تمام توان ارائه خدمت به زائران را تا روزهای پس از ابعین حسینی و تا ورود کلیه زوار به کشور در مرزها ادامه خواهد داد.
عبدالکریم درویش‌زاده، مدیرکل راه‌آهن جنوب نیز در این زمینه با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مسیر برگشت از عتبات عالیات گفت: در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ آذر هر روز ۵ رام قطار از خوزستان به تهران و یک رام قطار از اهواز به مشهد سیر می‌کنند.
وی افزود: با توجه به کثرت زائران از منطقه پل نو که بعد از خرمشهر قرار دارد٬ از ابتدای آذر زائران با یک قطار محلی به طور مرتب هر نیم ساعت یکبار به مرز شلمچه منتقل می‌شوند طول این مسیر ۸ کیلومتر است و قطار محلی یادشده بدون دریافت هر گونه وجهی در هر سیر بالغ بر ۳۰۰ نفر را به مرز شملچه منتقل می‌کند.
مدیرکل راه‌آهن جنوب (اهواز) با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مسیر برگشت از عتبات عالیات اظهار کرد:‌ روند برگشت زائران از روز یازدهم آذر آغاز می‌شود بر همین اساس ۲ قطار محلی ۲ طبقه در مسیر خرمشهر- اهواز و برعکس به طور ۲۴ ساعته تردد می‌کنند تا زائران از خرمشهر به اهواز منتقل شوند علاوه بر این زائرانی که به اهواز می‌آیند می‌توانند با ۲ رام قطار محلی دو طبقه به بندر امام (ره) یا با یک رام قطار محلی به شوش- اندیمشک بروند.
درویش‌زاده ادامه داد: برای مسیرهای برون استانی نیز از ۱۱ تا ۱۴ آذر هر روز ۲ رام قطار در مسیر اهواز- تهران٬ ۲ رام قطار در مسیر خرمشهر-تهران٬ یک رام قطار در مسیر اندیمشک-تهران و یک رام قطار در مسیر اهواز- مشهد سیر خواهند داشت که ۵۰ درصد این قطارها برای جابه‌جایی زائران حسینی بازگشته از عتبات عالیات درنظر گرفته شده است. البته در صورتی که از سفر با قطار استقبال شود این آمادگی وجود دارد که تعداد قطارهای درنظر گرفته شده برای این ایام را تا دو برابر افزایش دهیم.















حسین عبدالعزیزی
captcha