«جهاد مهربانی»؛ پلی برای رهایی از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3546529
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
طاقدیس عنوان کرد:

«جهاد مهربانی»؛ پلی برای رهایی از آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: اجرای طرح «جهاد مهربانی» می‌تواند راه‌حلی برای رهایی از آسیب‌های اجتماعی باشد که از پل علم و دانش می‌گذرد.

سوسن طاقدیس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره طرح «جهاد مهربانی» گفت: این طرح در راستای کمک به کودکان بازمانده از تحصیل است که خیران می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، البته به نظر می‌رسد نهادهای فرهنگی باید به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: بهترین راه برای آموزش کسانی که موفق به ادامه تحصیل نشده‌اند، این است که از طریق صدا و سیما آموزش‌هایی به آنها داده شود، علاوه بر این جلساتی را نیز به صورت حضوری برگزار کنند تا این افراد بتوانند آموزش‌های لازم را کسب کنند.
طاقدیس با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در تهران بیان کرد: قطعاً اجرای این طرح ضروری است و بهتر است بی‌سواد و کم‌سواد در جامعه نداشته باشیم؛ چرا که این موضوع به ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه منجر خواهد شود و نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور باید اجرایی شود.
این نویسنده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فرهنگ، هنرو ادبیات چگونه می‌تواند به کودکان بازمانده از تحصیل کمک کنند، عنوان کرد: هر کاری نیازمند ساماندهی و سیاستگذاری است و در این راستا نیز باید کسانی که متولی امر است، پیشنهادهای حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات را جمع‌آوری کنند، چرا که این قشر می‌توانند ایده‌های بهتری در رابطه با این موضوع مطرح کنند، به ویژه کسانی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند. از سوی دیگر بازدید کودکان بازمانده از تحصیل از مراکز فرهنگی و هنری و یا معرفی افراد موفق می‌تواند آنها را تشویق و ترغیب کند.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل کمک کند، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار از سوی شهرداری تهران در مناطق مختلف شهر است و از این طریق می‌توانند به کتاب‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. 
طاقدیس در ادامه اثرگذاری این طرح در کاهش معضلات اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طرح «جهاد مهربانی» که با شعار «تهران مدرسه‌ای برای همه» اجرا می‌شود، حرکتی است که می‌تواند از معضلات و آسیب‌های اجتماعی بکاهد، همچنین با این طرح جامعه با گذر از پل علم و دانش، از این آسیب‌ها رهای می‌یابد و قطعاً جامعه باسوادتر کمتر با این آسیب‌ها مواجه خواهد بود.
این نویسنده با اشاره به جایگاه و نقش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در این حوزه گفت: رسانه‌ها یکی از ارکان مهم در جامعه هستند که می‌توانند نقش مهمی در اجرای هر چه بهتر این طرح داشته باشند، اما موضوع مهم در این راستا این است که این طرح به صورت مقطعی اجرا نشود و تا حصول نتایج مثبت آن را ادامه دهند؛ چرا که آثار و برکات معنوی فراوانی را در آینده با اجرای این طرح شاهد خواهیم بود.

captcha