ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه استفاده شودد
کد خبر: 3535502
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه استفاده شودد

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه استفاده شود، گفت: پایان‌نامه‌های قرآنی دانشجویان حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در قانون اساسی ایران بیان شده که جمهوری اساسی بر پایه حق، عدل و قرآن بنا شده، اظهار کرد: ابزارهنر یک ابزار بسیار تاثیرگذار در مباحث فرهنگی به حساب می‌آید و باید در زمینه ترویج فرهنگ قرآن در جامعه هم از این ابزار استفاده شود.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب که قرآن پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است، اظهار کرد: راهکارهای رفع مشکلات در زمینه‌های سبک زندگی، اقتصاد و موارد مختلف دیگر همه و همه به بهترین نحو ممکن در قرآن بیان شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از ظرفیتهای دیگران برای ترویج قرآن در جامعه استفاده کنیم، باید برای نظرات و نگاه‌های مختلف برنامه ویژه و مناسب داشته باشیم.
امیرنیا حضور و استفاده از ظرفیت صنایع دستی، تبلیغات، مقالات و پایان‌نامه‌های علمی را از جمله پایه‌های هفته قرآن و عترت دانست و گفت: اعتبارات قرآنی در بودجه کل کشور به صورت خاص بسیار نازل است.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر در کنار هم قرار گیریم و به دور از موازی‌کاری قدم برداریم، می‌توانیم اقدامات مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه انجام دهیم.
وی افزود: بخش مربوط به جشنواره‌ای ما بیشتر به صورت استانی است و با توجه به اینکه یک سری توانمندیها و ظرفیت‌هایی در استان‌های مختلف وجود دارد که مختص به همان استان است، این جشنواره‌ها به صورت استانی برگزار می‌شود.
امیرنیا با بیان این مطلب که بحث بعدی ایجاد رونق اقتصادی در "اقتصاد هنر دینی" است، گفت: علما و فضلای ما باید به هنرمندان اطلاعات کافی بدهند تا هنرمندان هم بتوانند با ابزاری که در اختیار دارند، مردم را جذب فعالیت‌های دینی کنند.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در هفته‌های فرهنگ و قرآن عترت سعی شده که در راستای اتحاد اهل سنت و تشیع گام برداریم.
captcha