رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس در شبستر
کد خبر: 3533778
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس در شبستر

کانون خبرنگاران نبأ: فرمانده سپاه ناحیه شبستر گفت: در راستای آمادگی رزمی و توانایی بسیجیان این شهرستان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس در منطقه شیخ ولی برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سرهنگ جعفر رزمی، فرمانده سپاه ناحیه شبستر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان گفت: در راستای آمادگی رزمی و توانایی بسیجیان این شهرستان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس در منطقه شیخ ولی شهرستان شبستر برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: این رزمایش در راستای دفاع موزاییکی و دکترین نظامی که برای بسیج تعریف شده است با استفاده از گردان‌های رزمی این شهرستان جهت مقابله با تهدیدات امنیتی از قبیل گروه‌های تکفیری و تروریستی که در منطقه ما متصور است در قالب 9 تاکتیک عملیات دفاع از کوی و برزن، کمین و ضد کمین، پدافند دورادور، کنترل معابر وصولی، دفاع از مراکز حساس و مهم، عملیات تأخیری، ضد هلی برن و مقابله با ناآرامی‌ها و عملیات و بازپس‌گیری و امداد ونجات برگزار خواهد شد.
رزمی با اشاره به مهم‎ترین اهداف برگزاری این رزمایش، افزود: نمایش اقتدار و رزم گردان‌های بیت‌المقدس، آماده‌سازی یا آماده کردن گردان‌ها برای روزهای سخت و هنگام خطرات احتمالی و یا تهدیدات متصوره، تمرین فراخوانی یگان‌ها، حفظ و انسجام سازمانی و انجام فعالیت‌های گروهی، ارتقاء آموزش‌ها، ایجاد همدلی و وحدت بین بسیجیان و ایجاد روحیه نشاط بین بسیجیان از جمله اهداف این رزمایش است.
وی ادامه داد: آمادگی نیروها با عملیات و تاکتیک‌های پیش‌بینی شده مثل آرام‌سازی و کنترل شهر، دفاع از مراکز مهم و حساس، عملیات دوراد، اغتشاش، کمین و ضد کمین، پدافند غیر عامل و غیره از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.
رزمی امنیت پایدار در کشور را یکی از دغدغه‌های اصلی و تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر فرماندهان سپاه عنوان کرد و گفت: در قالب برگزاری رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و با حفظ انسجام می‌توانیم در مقابل تهدیدات نوین دشمن آمادگی خودمان را حفظ کنیم.
فرمانده سپاه شبستر با تقدیر از همکاری ادارات و ارگان‌های شهرستان شبستر در اجرای رزمایش، یادآور شد: مسئولان و بسیجیان شهرستان شبستر برای اجرای رزمایش بزرگ الی‌ بیت‌المقدس از آمادگی کامل برخوردار هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بر کیفیت و معنویت رزمایش افزوده شود.

بهمن بهزادسیس
captcha