بازدید معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری از اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور
کد خبر: 3532963
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

بازدید معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری از اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری از اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و استان تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران از اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و استان تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های بخش‌های مختلف روابط عمومی، حسابداری و بخش اجرایی قرار گرفت.
در این بازدید که با حضور حجت‌الاسلام کوششی، مدیرعامل اتحادیه و میثم طاهرآبادی، قائم مقام اتحادیه همراه بود، کوششی به تشریح فعالیت‌های این اتحادیه پرداخت و گفت: هشت هزار تشکل قرآنی در کشور است که غیر از خانه‌های قرآن و مؤسسات بدون مجوز هستند.
وی با اشاره به اینکه 31 اتحادیه استانی داریم، ادامه داد: وظیفه نظارت و سلامت فعالیت مؤسسات قرآنی برعهده اتحادیه‌ها است که وجود این اتحادیه‌ها موجب شد تا مؤسسات قرآنی از جایگاه مناسب برخوردار باشند و به صورت منسجم عمل کنند.
بازدید معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری از اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور
در ادامه این مراسم عبداللهی در خصوص اینکه معاون فرهنگی شهرداری چه گام‌های مؤثری در زمینه فعالیت‌های قرآنی برداشته است و چه میزان آموزه‌های قرآنی را در بطن جامعه وارد کرده است؟ افزود: از آنجا که موضوعات قرآنی بسیار حائز اهمیت است و مباحث دینی و احکام از اهمیت بسیاری برخوردار است. شهرداری تهران با شعار سازمان اجتماعی و خدمات در ارتباط با مباحث دینی توانسته اقدامات شایسته‌ای را در سطح شهر انجام دهد.
وی عنوان کرد: برای همه مناطق 22 گانه تهران شورای قرآن راه‌اندازی کرده‌ایم. شهرداران مناطق به صورت خودجوش و فعال و ویژه در موضوعات قرآنی فعالیت دارند و مسائل و مشکلات شوراها و موضوعات از این دست را که مرتبط با مسائل قرآنی است را حل می‌کند.
عبداللهی اضافه کرد: ما شاهد این هستیم که در موضوعات دینی و قرآنی اتفاقات خوبی افتاده است در مناسبت‌های خاص مثل ماه رمضان و محرم برنامه‌هایی ویژه‌ای وجود دارد و تأکیداتی که در مسائل قرآنی است، خاص و ویژه است و با توجه به مأموریت و امکانات شهرداری در این زمینه خوب کار شده است.
وی بیان کرد: تأسی به قرآن و عمل به مفاهیم قرآن باید مورد توجه قرار گیرد. در آیات قرآن بحث رسیدگی به نیازمند مورد تأکید قرار گرفته است و در موضوع سبک زندگی قرآنی، روایات و احادیث فراوانی وجود دارد که با تأسی از آیات قرآن باید سعی کنیم در این زمینه تأثرگذار باشیم و امید است این روند روبه رشد بودن کارها ادامه داشته باشد و شاهد کارهای جدید در ابعاد موضوعات قرآنی بین مردم باشد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سؤال که طی ایام محرم برای مؤسسات قرآنی چه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است؟ گفت: مؤسسات قرآنی همیشه مورد حمایت شهرداری بوده است و در بحث ماه محرم و رمضان اعتباراتی برای حمایت از مؤسسات در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: طرحی با موضوع جمع آوری قرآن‌های فرسوده داریم که از ابعاد دینی آن کار فوق‌العاده حائز اهمیت است و باید تداوم داشته باشد. توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه همگانی است باید زندگی، اقدامات و نگاهمان برگرفته از آیات و روایات قرآن باشد.
طی بازدید عبداللهی از اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران، حجت‌الاسلام مرتضی قدیمی، قائم مقام این اتحادیه به ارائه گزارشی درباره فعالیت استان تهاران پرداخت و گفت: 45 مؤسسه قرآنی در استان تهران است، 34 شعبه نمایندگی اتحادیه استان تهران دارد و 22 شعبه در مناطق استان تهران و 12 شعبه در شهرستان‌های استان تهران است.
بازدید معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری از اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور
وی با اشاره به طرح‌های انجام شده از سوی اتحادیه استان تهران، اظهار کرد: طرح آیه‌های همدلی با حضور چهار هزار و 904 نفر در سراسر کشور اجرا شد و همچنین در اجرای طرح 1450 مشارکت داشته است.
captcha