عامل آتش‌سوزی مسجد فلوریدا دستگیر شد
کد خبر: 3530407
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

عامل آتش‌سوزی مسجد فلوریدا دستگیر شد

گروه بین‌الملل: پلیس آمریکا می‌گوید یک مرد فلوریدایی را به اتهام آتش‌زدن مسجدی در این ایالت دستگیر کرده است.

عامل آتش‌سوزی مسجد فلوریدا دستگیر شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی وی، مرکز اسلامی «فورت پییرس» در بخش سنت لوسی ایالت فلوریدا دوشنبه (22 شهریور) در حالی آتش زده شد که نمازگزاران خود را برای برگزاری مراسم عید سعید قربان آماده می‌کردند.
به گفتۀ دفتر کلانتر سنت لوسی به این پرونده طبق قوانین فلوریدا به عنوان یک جنایت ناشی از تنفر رسیدگی می‌شود و جوزف مایکل شرایبر 32 ساله در صورتی که در مورد آتش زدن این مسجد مجرم شناخته شود به دست‌کم 30 سال حبس محکوم خواهد شد.
هر چند در زمان آتش‌سوزی هیچ‌کس در این مسجد حضور نداشت؛ اما نمازگزاران مجبور شدند نماز عید قربان را در مکان دیگری به جا آورند.
دفتر کلانتری سنت لوسی در این باره به خبرنگاران گفت نتایج بررسی دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهد اندکی پیش از آغاز آتش‌سوزی یک فرد موتور‌ سوار با یک بطری حاوی مایع و تعدادی کاغذ به این مسجد نزدیک می‌شود.
سرگرد دیوید تامپسون، کلانتر سنت لوسی چهارشنبه در یک کنفرانس خبری با اعلام خبر دستگیری شرایبر گفت: وی موتورسیکلتی مشابه موتوری که در تصاویر دوربین مدار بسته دیده شد، دارد.
تامپسون افزود: راهنمایی‌های مردم به دستگیری این فرد که در نزدیکی بندر سنت لوسی زندگی می‌کند، منجر شد.
تامپسون بدون ارائه توضیحی تصریح کرد: در بررسی صفحۀ شخصی شرایبر در شبکه‌های اجتماعی نیز «چندین مطلب و اظهارنظر ضد‌اسلامی» یافت شد که از جملۀ آنها می‌توان به پیامی که 12 ژوئیه (22 تیر) در صفحۀ فیس‌بوک وی منتشر شد اشاره کرد که در آن آمده است «اسلام کلا دینی رادیکال است و (مسلمانان) باید تروریست و جنایتکار در نظر گرفته شوند.»
به گفتۀ تامپسون، شرایبر چهارشنبه (24 شهریور) در حالی که در فورت پییرس در حال پیاده‌روی بود، دستگیر شد.
حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در مرکز اسلامی فورت پیرس مسئله تازه‌ای نیست. چند هفته پس از تیراندازی مرگبار اورلاندو نیز یک مرد مسلمان در مقابل این مسجد به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت.
شورای روابط اسلامی- آمریکایی اعلام کرد مساجد در اطراف این ایالت بارها مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته‌اند و در بسیاری موارد گروهی موتورسوار بارها در اطراف مسجد «فورت پییرس» پرسه زده‌اند.
 

captcha