هدف از ادغام ایجاد انسجام و اتحاد بین مؤسسات قرآنی است
کد خبر: 3522260
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
احمدی:

هدف از ادغام ایجاد انسجام و اتحاد بین مؤسسات قرآنی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران با اشاره به اینکه هدف از ادغام برقراری انسجام و اتحاد بین مؤسسات قرآنی است، گفت: ادغام زمانی معنا پیدا می‌کند که بین دو چیز باشد، در صورتیکه در حال حاضر در استان تهران تنها یک اتحادیه داریم.

علیرضا احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر اینکه در استان تهران یک اتحادیه فعالیت‌ می‌کند، عنوان کرد: ادغام زمانی معنا پیدا می‌کند که دو چیز باشد و در حال حاضر در استان تهران یک اتحادیه بیشتر نیست.
وی ادامه داد: بحث ادغام بر این اساس بود که اتحادیه کشوری با هم ادغام شوند و این مشکلات و معضلات و ناهماهنگی‌ها حل شود و در حال حاضر اتحادیه تشکل‌های قرآنی، اتحادیه استانی ندارند، لذا اتحادیه‌های استانی به کار خود ادامه می‌دهند تا مؤسسات قرآنی دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد نیز تحت نظارت اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در سطح استان‌ها شوند که این اتفاق در برخی از استان‌ها افتاده است.
احمدی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد مؤسسات عضو اتحادیه مؤسسات قرآنی تهران دارای مجوز از اداره‌کل ارشاد هستند و حتی چند نفر از اعضای اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران افرادی هستند که مؤسسات دارای مجوز از ارشاد دارند.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان‌ها تنها موضوع بحث تغییر اساسنامه است که باید به تصویب مجمع استان‌ها برسد، بیان کرد: جز این چیز دیگری نداریم چون اتحادیه دومی در استان‌ها وجود ندارد که باید ادغام انجام شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران با تأکید بر اینکه ادغام برای این است که مشکلات مؤسسات قرآنی حل شود، عنوان کرد: مؤسساتی که در گذشته مجوز داشته‌اند، مجوز یک ساله با امضای مدیر سازمان دارالقرآن و معاونت قرآن و عترت ارشاد برای آنها صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه الحمدالله در استان تهران تعامل بین مؤسسات برقرار است، تصریح کرد: هیچ مشکلی در زمینه تقابل نداریم و قصد داریم که مؤسسات ارتقا یابند و معضلات آنها حل شود و مؤسسات به دلایل کوچک با مشکل مواجه نشوند و از سوی دیگر وجود 24 نماینده شعب استان تهران به‌دلیل رفع این معضلات و مشکلات است.
احمدی با تأکید بر اینکه هدف از ادغام برقراری انسجام و اتحاد بین مؤسسات قرآنی است، اظهار کرد: تا بتوانیم از این طریق حق و حقوق مؤسسات را از دستگاه‌های متولی امور قرآنی دریافت کنیم چون اگر دوگانگی وجود داشته باشد با مشکلات عدیده روبرو می‌شوند.
وی تأکید کرد: امروزه تمام مجوزهایی که صادر می‌شود، یکسان است و تنها بحث تغییر در اتحادیه استان‌ها، بحث تغییر اساسنامه است.
captcha