نظام ولایت فقیه؛ صحیح‌ترین راه شناخت رهبران الهی
کد خبر: 3521933
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
خطیب پاکستانی عنوان کرد:

نظام ولایت فقیه؛ صحیح‌ترین راه شناخت رهبران الهی

گروه بین‌الملل: علامه علی کرار نقوی گفت: شناخت آثار عینی نظام ولایت فقیه از واضح‌ترین و صحیح‌ترین راه‌ شناخت رهبران الهی است.

نظام ولایت فقیه؛ صحیح‌ترین راه  شناخت رهبران الهی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ ایران در كراچی، به مناسبت فرارسیدن دهه كرامت، شب شعر رضوی برگزار كرد.
این مراسم ادبی با حضور محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران، حجج اسلام احمد علی امینی، شیخ مختار کاشفی و شیخ حیدر ذاکری و علامه علی کرار نقوی، از علما و ائمه جمعه و جماعت برجسته شهر کراچی، سید ضیاءالحسن رضوی، رئیس سابق سازمان امامیه پاکستان در کراچی و علاقمندان به شعر و ادب و فرهنگ رضوی، برگزار شد.
در ابتدای این شب شعر، محمدرضا باقری با بیان سخنانی اظهار كرد: در میانه دهه کرامت هستیم، دهه‌ای که آغازش ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و پایانش ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) و در میانه آن ولادت حضرت شاهچراغ(ع) است. امشب در محضر حاضرین محترم، شب مشاعره در منقبت این سه بزرگوار داریم. به خوبی می‌دانم و بارها شاهد آن بوده‌ام که با شنیدن چنین اشعاری، با سبحان‌الله و درخواست ذکر مجدد ابیات، ارادت خود را با عواطفی که حاکی از انس و محبت و ارادت نسبت به شجره طیبه حضرت رسول‌الله(ص) است و حقیقت قلبی خود را به پیشگاه ائمه معصومین(ع) تقدیم می‌دارید.
وی افزود: در ادامه بزرگداشت دهه كرامت در خانه فرهنگ ایران، روز جمعه، 22 مردادماه، کنفرانس سیره رضوی برگزار خواهد شد و از همه شما دعوت می‌کنیم که در این کنفرانس حضور داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان كرد:  تشریف آوردن حضرت ثامن الائمه(ع) و خواهر گرامیشان حضرت معصومه(س) و دیگر فرزندان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) به سرزمین ایران، موجب برکات بی‌پایانی برای ایران شده است که همگی شاهد آن هستیم.
سپس شعرای زبده و معروف ایالت سند، با قرائت اشعارشان باعث شعف افراد در مجلس شدند. آکاش رضوی، عزادار حسین، مظهر جعفری، سمیع نقوی، ابرار زیدی، صنوبر عاصی، شاعر حسین شاعر، فرحت پنجتنی و فهیم اختر، شاعرانی بودند كه در این محفل، به خوانش اشعار خود پرداختند.
پس از آن علامه علی کرار نقوی، از خطبای معروف کراچی سخنرانی كرد و گفت: درک مقام واقعی امامت و ولایت برای هر کسی میسر نیست. چون ادراک هر انسانی به قدر ظرف وجودی خودش است. بنابراین مقام و منزلت واقعی معصوم را فقط معصوم درک می‌کند و سپس هر آن کسی که در عرصه علم و دانش جایگاهی را کسب كرده باشد می‌تواند به درک بخشی  از حقیقت  جایگاه و مقام انبیاء و اولیاء الهی دست یابد. پس برای آگاهی بیشتر از منزلت معنوی رهبران الهی باید به علما و مراجع عظام مراجعه کنیم.
وی ادامه داد: شناخت آثار عینی نظام ولایت فقیه از واضح و درست‌ترین راه‌های شناخت رهبران الهی است. در عصر حاضر ما به خوبی شاهد برکات و فیوضات ولایت فقیه هستیم.
 

captcha