گفتمان دینی؛ مؤثرترین راهکار در جذب جوانان به ارزش‌های اسلامی
کد خبر: 3518176
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
حجت‌الاسلام مسعودی عنوان کرد:

گفتمان دینی؛ مؤثرترین راهکار در جذب جوانان به ارزش‌های اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره از مهم‌ترین روش‌های توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است، گفت:‌ گفتمان دینی مؤثرترین راهکار در جذب جوانان به ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌عباس مسعودی، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: گفتمان دینی، مؤثرترین راهکار در جذب جوانان به ارزش‌های اسلامی است.
این مسئول فرهنگی یادآور شد: تجربه به خوبی نشان داده است که تبلیغ چهره به چهره از مهمترین روش‌های توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است و گفتمان دینی اثر‌گذار نیز از این راهکاری‌های مهم تبلیغی است.
وی افزود: با رصد رفتار جوانان و شیوه برخورد این قشر فعال از جامعه می‌توان بار طرح‌ریزی گفتمان‌های مناسب دینی و اجرای آن در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد این نسل را با ارزش‌های جامعه اسلامی و آموزه‌های اخلاقی آن آشنا کرد.
حجت‌الاسلام مسعودی، تصریح کرد: حمایت از اجرای گفتمان‌های دینی باید مد نظر مسئولان قرار گیرد، چراکه جوانان و نوجوانان به دلیل تهاجم همه جانبه دشمنان نظام و اسلام به‌ویژه در حوزه فضای مجازی دچار نوعی سردرگمی فرهنگی شده‌اند.
این مسئول فرهنگی، ادامه داد: گفتمان در حوزه احکام، مقایسه اسلام با سایر ادیان، راهکار‌های اسلام در سعادت و خوشبختی بشر، قرآن به‌عنوان تنها هدایت‌گر بشر در عصر حاضر، شیوه استفاده اصولی از حوزه فضای مجازی، نقش اسلام در تقویت اراده و آرامش روحی می‌تواند در اصلاح شیوه زندگی جوانان اثر‌گذار باشد.
حجت‌الاسلام مسعودی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی البرز در سال ۹۴ با برگزاری حدود ۷۵۰ گفتمان دینی، نقش خود را در راستای توسعه فرهنگ ناب محمدی و آموزه‌های اخلاقی آن در بین جوانان البرزبه خوبی ایفا کرده‌ است.
وی در پایان گفت: در شرایطی که دشمنان نظام و اسلام با بهره‌گیری از راهکار‌های فرهنگی یا به قولی شبیخون فرهنگی، تمام تلاش خود را برای دور کردن اقشار این نظام اسلامی از ارزش‌های دینی به‌کار گرفته است، همه مسئولان باید با همت مضاعف در عرصه تبلیغ اصولی فرهنگ اسلامی و قرآنی گام بردارند.
captcha