یاری گرفتن از قرآن برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3514035
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
حجت‌الاسلام ناصری‌پور بیان کرد:

یاری گرفتن از قرآن برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه جامعه: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی بزرگترین اتفاقی ‌است که باید ریشه‌های آن شناسایی شود، گفت: در این زمینه و برای رسیدن به نقطه مطلوب از فرهنگسرای قرآن و محتواهای قرآنی که در اختیار ما قرار داده کمک می‌گیریم.

حجت‌‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که اقدامات این سازمان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب چگونه است؟ گفت: موضوعی که در جامعه امروزی مبتلا به آن هستیم پدیده‌های نوظهور در حوزه اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به فراوانی موضوع آسیب‌های اجتماعی باید آن را از چند جهت مورد بررسی قرار داد. اولین مورد بینش‌‌هایی است که در این زمینه مطرح شده است. به این معنی که موضوعات آسیب‌های اجتماعی با چه رویکردی در کشور پدیدار شده، رشد پیدا می‌کنند و بعد از رشد کردن به یک باور تبدیل می‌شوند.

ناصری‌پور ادامه داد: مسئله بعدی راه‌کارها و راهبردهایی است که باید برای این موضوع صورت گیرد. اگر سازمان‌ها، نهاد‌ها، ارگان‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای حل این معضل واحد نشوند موفقیت آنچنانی به دست نخواهد آمد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تمام توان در این زمینه ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: بضاعت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با توجه به 34 فرهنگ‌سرا، 60 ‌خانه فرهنگ و 65 نقطه‌ای که خانه‌های فرهنگ‌مشارکتی دارد در سه زمینه فعالیت جدی و ویژه‌ای را آغاز کرده‌ است.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در زمینه آموزش، برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی توانسته مردم را با این آسیب‌ها آشنا کند، گفت: موضوع مهم دیگر در این زمینه اطلاع‌رسانی است. تلاش ما این بوده که با تهیه بروشور، کتاب و فیلم‌های کوتاه مردم را با موضوعات آسیب‌های اجتماعی آشنا کرده و مضراتش را هم معرفی کنیم تا فضایی که ایجاد شده از التهاب خارج شود.

ناصری پور ادامه داد: سومین موضوعی که در این زمینه پیگیری می‌شود بحث گفت‌وگو‌هاست. ما با استفاده از مشاوران مختلف در این حوزه مردم را به طور مستقیم با این معضلات آشنا کرده‌ایم. وسعت این کار بسیار است و حقیقتا باید از این کار حمایت جدی انجام شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه شعار سال 95 سازمان، تکریم زندگی با محوریت آموزش عمومی برای ارتقای سطح رفتارهای مردم در حوزه صبر، انصاف، رزق حلال، سلامت و بهداشت بوده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی به عنوان بزرگترین اتفاقی که باید ریشه‌های آن شناسایی و عوامل و انگیزه‌های آن در دستور کار سازمان قرار گیرد، مطرح است.

وی گفت: بخشی از این آسیب‌های اجتماعی، توسط دشمنان بیرونی سازماندهی شده و بخش دیگر آن به علت ناآگاهی مردم است. البته باید به این نکته هم توجه داشت که بخش دیگر این هجوم و آسیب‌ها به علت عدم انجام رسالت سازمان‌هایی مانند ماست. امیدوارم بتوانیم در برنامه‌ای که از میلاد حضرت مهدی(عج) آغاز شده و تا پایان بهمن‌ ماه سال جاری ادامه دارد این کار به نحوه مطلوب انجام شود.

ناصری‌پور با تاکید بر اینکه قرآن اصول نجات و رهایی از آسیب‌ها را بیان کرده است، افزود: در این زمینه و برای رسیدن به نقطه مطلوب از فرهنگسرای قرآن و محتواهای قرآنی که در اختیار ما قرار می‌دهد کمک گرفته‌ایم. در این زمینه جریان قرآنی را به نام روزی با قرآن راه‌اندازی کرده‌ایم که هفته‌ای یک صفحه از قرآن را تبیین می‌کنیم و توسط رسانه‌ها توزیع و در بین مردم پخش خواهیم کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: در همه حال نگاه ما تکریم زندگی، احترام، محبت و موضوعاتی است که باعث می‌شود مردم به سمت این آسیب‌ها کمتر حرکت کنند و امیدوارم بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.
captcha