راه درمان التهابات فرهنگی، تحکیم باورها‌ست/ هجومی کشنده
کد خبر: 3512553
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

راه درمان التهابات فرهنگی، تحکیم باورها‌ست/ هجومی کشنده

گروه جامعه: ‌رئیس انجمن مراکز خدمات روانشناسی ایرانیان هجوم رسانه‌ها‌ را عامل شدت التهابات فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: در این شرایط تحکیم ‌باورها تنها راه موفقیت و نجات است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر مرتضوی کیاسری، رئیس انجمن مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره ایرانیان در‌ گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان، جامعه و راهکار مقابله با این آسیب‌ها گفت: دلیل شدت آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعلی شدت هجوم فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کرده‌اند، افزود: بعد از اعلام این موضوع مهم از سوی رهبر معظم انقلاب، متاسفانه افراد کمی به آن پرداختند تا جایی که ایشان مسئله ‌شبیخون فرهنگی را ‌مطرح کردند. تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که تهاجم ‌‌فرهنگی در روز و شب انجام می‌شود، اما شبیخون فرهنگی به صورت غافلگیری اتفاق می‌افتد و هرلحظه امکان وقوع دارد، لذا تاکید ویژه‌ای به این موضوع داشتند.

مرتضوی کیاسری از ابزار جدید غرب برای هجوم به عقاید و باورهای جامعه اسلامی سخن گفت و ادامه داد: در حال حاضر هجوم رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها عقاید و سلایق گوناگونی را به شکل غلط و درست در اختیار نسل جوان قرار داده است و خود این دسترسی در حال حاضر عامل شدت التهابات فرهنگی در جامعه شده است.

همت فرهنگی در حد شب نخوابی

رئیس انجمن مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره ایرانیان تصریح کرد: در این شرایط هیچ‌چیز جواب نمی‌دهد مگر اینکه باورها را تحکیم کنیم. یعنی در مقابل شبیخون فرهنگی ‌‌دشمن و تاکیدات رهبر معظم انقلاب که سالیان سال به آن اشاره کرده‌اند، همت فرهنگی در حد شب نخوابی فرهنگی لازم است یعنی ‌ شب و روز باید فعالیت‌ فرهنگی ‌ داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سطح هجوم با سطح دفاع در جامعه ما برابری ندارد. هجوم فعلی کشنده، مرگبار، ابلیسی و پر و پیمان است، ولی دفاع در مقابل آن بسیار ضعیف است که اگر به همین طریق بخواهیم پیش برویم آینده‌ای بسیار بحرانی را پیش رو می‌بینیم که تنها خداوند باید به ما و نسلمان کمک کند.

captcha