برگزاری مسابقه‌ رادیویی تلاوت قرآن در مصر
کد خبر: 3497056
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

برگزاری مسابقه‌ رادیویی تلاوت قرآن در مصر

گروه بین‌الملل: رادیو «صوت العرب» مصر با همکاری مرکز اسلامی الازهر، مسابقه‌ تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

مسابقه‌ رادیویی قرآن در مصر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الاهرام»، این مسابقات در چارچوب تفاهم‌نامه‌ مشترکی که میان مرکز اسلامی الازهر و رادیو «صوت العرب» به امضا رسیده است، با هدف کشف و شناسایی استعدادهای توانمند در تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رادیو «صوت العرب» مصر، فعالیت‌های این مسابقه را همه روزه در ماه رمضان و در قالب برنامه «ألحان من السماء: نغمه‌هایی از آسمان» پخش می‌کند.

«محمد محمود»، مجری این برنامه گفت: این رویداد قرآنی با هدف کشف و شناسایی 10 قاری جدید و ممتاز در عرصه تلاوت قرآن برگزار می‌شود و کمیته‌ای متخصص، ارزیابی تلاوت شرکت‌کنندگان در مسابقات را برعهده دارد.

وی افزود: اعضای کمیته داوران رقابت‌ها متشکل از نخبگانی از علمای قرائات قرآن الازهر و کمیته قاریان رادیو مصر هستند.

محمد محمود تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند بعد از اطلاع از شرایط شرکت در این مسابقات که از طریق سایت مرکز اسلامی الازهر و رادیو مصر اطلاع‌رسانی می‌شود، در مسابقات شرکت کنند.

همچنین، 10 قاری برتر این مسابقات می‌توانند در آزمون کمیته قاریان رادیو مصر شرکت کنند تا مقدمه‌ای برای تأیید آن‌ها به‌عنوان قاری رادیو باشد و علاوه بر این، جوایز نقدی ارزشمندی به آنان اهدا خواهد شد.

captcha