ایجاد معاونت جدید در جهت حمایت معنوی از بیماران و آسیب‌دیدگان اجتماعی
کد خبر: 3490959
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
وزیر در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

ایجاد معاونت جدید در جهت حمایت معنوی از بیماران و آسیب‌دیدگان اجتماعی

گروه سلامت: وزیر بهداشت با اشاره به تأثیر متقابل بیماری و آسیب‌های اجتماعی تشکیل معاونت اجتماعی را گامی در جهت کاهش مشکلات و حمایت اجتماعی و معنوی از بیماران و آسیب‌ دیدگان اجتماعی خواند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به وزارت بهداشت نیز ارتباط پیدا می‌کند، اظهار کرد: آسیبی مانند فقر یا اعتیاد موجب بروز بیماری‌هایی می‌شود که حوزه سلامت را درگیر خود می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر، بیماری نیز گاه موجب فقر شده و آسیب اجتماعی را به دنبال خود دارد، فردی یک مرتبه دچار بیماری صعب‌العلاجی می‌شود یا در اثر سانحه‌ای معلول می‌شود، چنانکه مجبور است تمام زندگی خود را خرج آن کند و دچار فقر می‌شود؛ به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی سراغ او می‌آید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه، مسئولیت اصلی حوزه آسیب‌های اجتماعی بر عهده وزارت کشور است، تصریح کرد: آنچه مربوط به معاونت اجتماعی وزارت بهداشت است، توانمندکردن و حمایت معنوی و اجتماعی از بیماران و کسانی است که بیماری‌های اعصاب و روان، صعب العلاج و مزمن دارند.

وی با مهم ارزیابی کردن نقش خانواده، مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی از بیماران و آسیب دیده‌گان اجتماعی عنوان کرد: اگر مردم در صحنه باشند هم می‌توانند از بیماری‌های مختلف پیشگیری کنند و هم اینکه مراقب دیگر افراد به ویژه بیماران و آسیب دیدگان اجتماعی باشند.

هاشمی خاطر نشان کرد: مسئله‌ای مانند اعتیاد جز با کار اجتماعی و حمایت معنوی قابل سامان بخشی نیست البته بخش اقتصادی نیز باید کار خود را انجام دهد مطمئنا با کار اجتماعی و حمایت جامعه می‌توان بسیاری از آسیب دیدگان اجتماعی مانند معتادان را به جامعه برگرداند و موجب رهایی آنان شد.

captcha