تحریک‌پذیری مرتجعان منطقه از غرب مهم‌‌ترین تهدید است نه قدرت موشکی ایران
کد خبر: 3487494
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
شیخ‌الاسلام:

تحریک‌پذیری مرتجعان منطقه از غرب مهم‌‌ترین تهدید است نه قدرت موشکی ایران

گروه سیاسی: کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به آزمایش‌های موشکی ایران تأکید کرد: آنچه خطر اصلی برای منطقه محسوب می‌شود تحریک کشورهای عربی و مرتجع از سوی آمریکایی‌ها با توجیه اسرائیلی‌ها برای تبدیل منطقه به یک انبار باروت با فروش اسلحه و تجهیزات نظامی است که باعث تشنج، ناامنی و بی‌ثباتی شده است.

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره مذاکره بر سر حل و فصل مسئله موشکی و توان دفاعی ایران گفت: هر کشوری توان دفاعی خود را براساس تهدیدات اطراف خود تنظیم می‌کند و این توان را به عوامل تهدیدکننده نشان می‌دهد تا بازدارندگی ایجاد کند و طرف مقابل محاسبه اشتباهی انجام ندهد.

برگزاری رزمایش موشکی اقدامی عاقلانه و صلح‌طلبانه است

وی ادامه داد: بنابراین برگزاری مانورها و رزمایش‌های موشکی اقدام بسیار عاقلانه و صلح‌طلبانه‌ است و برخلاف ادعای آمریکایی‌ها که این اقدامات را تهدیدی برای منطقه می‌دانند اتفاقا به استقرار امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

شیخ‌الاسلام اظهار کرد: ایران با این اقدامات، توان نظامی و دفاعی خود را به دشمن نشان ‌می‌دهد و این پیام را به دشمن می‌دهد که اشتباه محاسبه نکند و کار احمقانه‌ای انجام ندهد که نتیجه بدی خواهد داشت و این یک دستور قرآنی است که «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ».

چهار تهدید مهم علیه جمهوری اسلامی/ خطر اصلی در منطقه کیست؟

مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه مسئله بعد شناخت عواملی است که کشور را تهدید می‌کند، گفت: اولین تهدید، رژیم صهیونیستی است که رسمی و علنی ایران را تهدید می‌‌کند و تهدید دوم آمریکایی‌ها هستند که به صورت مکرر حتی ایران را تهدید به حمله می‌کنند و از گزینه نظامی سخن می‌گویند. سومین تهدید وضعیت آشفته و بحرانی منطقه است و تهدید چهارم نیز ساختار ناعادلانه و زورگویانه بین‌المللی است که به طور غیر قانونی و ناحق کشوری ماند ایران را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدیدی برای منطقه نبوده است، گفت: از طرف دیگر ما هم اعتقاد نداریم که کشورهای منطقه تهدیدی برای ایران هستند، زیرا اولا جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی‌تر از آن است که دولتی در منطقه بتواند آن را تهدید کند و ثانیا مردم منطقه مسلمان هستند و اشتراکات فراوانی با مردم ایران دارند و جمهوری اسلامی برای آنها یک سنبل است علی الخصوص آن دسته از مردمی که در حکومت‌های شاهنشاهی و استبدادی حضور دارند چون خواهان دموکراسی و دین در کنار هستند می‌بینند پیوند این دو مسئله در ایران متبلور است، لذا با جمهوری اسلامی و مردم ایران احساس برادری و همدلی دارند، ثالثا پس از تجربه صدام در جنگ هشت ساله با ایران هیچ یک از حکام مرتجع منطقه دست به چنین اشتباه بزرگی نخواهد زد.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: آنچه خطر اصلی برای منطقه محسوب می‌شود تحریک کشورهای عربی از سوی آمریکایی‌ها با توجیه اسرائیلی‌ها برای تبدیل منطقه به یک انبار باروت با فروش اسلحه و تجهیزات نظامی است که باعث تشنج، ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه شده است.

تغییر رفتار ایران بزرگترین توهین از سوی امریکایی‌هاست

شیخ‌الاسلام درباره سخنان مقامات آمریکایی درباره تغییر سیاست آنها از براندازی نظام جمهروی اسلامی به تغییر رفتار ایران و اهداف آنها گفت: این سخن آمریکایی‌ها که ما به دنبال تغییر رفتار ایران هستیم بسیار توهین‌آمیز است و ملت ایران ملتی عزت‌مند است که اجازه نمی‌دهد چنین توهین‌هایی به او شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند حرف دوستانه‌ای می‌زنند که ما نمی‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنیم بلکه می‌خواهیم ایران رفتارهای خود را تغییر دهد. مفهوم واقعی این حرف باید فهمیده شود و اجازه ندهیم آمریکایی‌ها با الفاظ بازی کنند. این حرف آنها همان قدر زننده و توهین‌آمیز است که بقیه اقدامات و جنایات آنها زننده است و ریشه در خوی ابرقدرتی و استکباری انها دارد.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: مقامات آمریکا با این نوع سخنان می‌گویند که همه باید رام و مطیع آنها باشند و راست هم می‌گویند زیرا تجربه جمهوری اسلامی تجربه‌ای است که به ملت‌ها مزه استقلال، آزادی، حفظ تمامیت ارضی و عزت ملی را می‌چشاند و لذا می‌خواهند این تجربه نامطلوب برای آنان دیگر تکرار نشود و بگویند خود ایران عزتمند هم بالاخره تسلیم خواسته‌های ما شده است.

وی اظهار کرد: براین مبنا تفسیری که امریکایی‌ها از برجام به دنیا ارائه می‌دهند این نیست که ایران حقوقی در مسئله هسته‌ای داشت که از طریق مذاکره موفق به احقاق آن حقوق شد بلکه بالعکس می‌گویند ایران با حضور در مذاکرات هسته‌ای و پذیرش برجام تغییر رفتار داده است. طبیعی است که ملت ایران، دولت و مجلس این مسئله را برنمی‌تابند.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: اساسا ساختار آمریکا یک ساختار ظالمانه هم نسبت به مردم آمریکاست و هم نسبت به جهان. برای اثبات ظالمانه بودن ساختار آمریکا نسبت به مردم خودش همین کافی است که ملت 300 میلیونی آمریکا حق دارند در انتخابات ریاست جمهوری از بین دونالد ترامپ پولدار، لات و فحاش و هیلاری کلینتون یکی را انتخاب کنند و سنبل لیبرال دموکراسی همین نمایشی است که امروز در امریکا مشاهده می‌شود و این نظامی است که چنین افراد لاتی در آن بر سر کار می‌آیند و به زور پول و اسلحه می‌خواهند جهان را مطابق امیال خود اداره کنند.

captcha