انتشار تفسیر جدید قرآن در الجزایر
کد خبر: 3486070
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

انتشار تفسیر جدید قرآن در الجزایر

گروه بین‌الملل: نخستین تفسیر قرآن الجزایر در دوره معاصر با عنوان «الدر الثمین فی تفسیر الکتاب المبین» به قلم «علامه التواتی بن التواتی»، از نویسندگان و مفسران برجسته الجزایر منتشر شد.

جدیدترین تفسیر قرآن الجزایری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الشروق»، تفسیر «الدر الثمین فی تفسیر الکتاب المبین: دُری گرانبها در تفسیر قرآن»، نخستین تفسیر قرآن کشور الجزایر در دوره معاصر به شمار می‌رود که به همت مؤسسه انتشاراتی «دارالحکمة» منتشر شده است.

علامه التواتی در این تفسیر بر یک شیوه عملی دقیق تکیه کرده و برای این که مورد استفاده همگان باشد، از تمامی تفاسیری که تاکنون تألیف شده، بهره برده است. این تفسیر دربردارنده علوم و معارف جدید است.

در تفسیر «الدر الثمین فی تفسیر القرآن الکریم»، جنبه فقهی در تفسیر آیات احکام با استناد به مکاتب فقهی، فقه تطبیقی و با منطقی غیرمتعصبانه نسبت به مذاهب و مکاتب اسلامی، مراعات شده است.

علامه شیخ التواتی بن التواتی در سال 1943 میلادی در شهر «الأغواط» الجزایر به دنیا آمد و قرآن کریم را از مکتب‌خانه «الرحمانیه» این شهر نزد شیخ «مبروک کویسی» فراگرفت، وی سپس در مدارس وابسته به انجمن علمای مسلمان الجزایر تحصیلاتش را ادامه داد و تا زمان استقلال الجزایر در سال 1962 میلادی به ارتش آزادی‌بخش این کشور ملحق شد.

همچنین، التواتی علاوه بر تألیف این تفسیر گرانقدر، تألیفات زیادی در حوزه علوم فقهی و فقه تطبیقی، زبان و دستور زبان عربی دارد که دانشنامه فقهی «المبسط فی الفقه المالکی بالادلة» در پنج جلد، کتاب «الفقه المقارن»(فقه تطبیقی) و «اصول النحو العربی من خلال معانی القرآن» از  جمله آثار وی به شمار می‌رود.

تفسیر «الدر الثمین فی تفسیر الکتاب المبین»، پس از تفسیر «امام هود ابن محکم الهواری الجزائری» با عنوان «تفسیر کتاب الله العزیز» که به قرن سیزدهم هجری قمری برمی‌گردد، نخستین تفسیر قرآن دوره معاصر در الجزایر به‌شمار می‌رود.

علامه التواتی هم‌اکنون مدرس دانشگاه «عمار ثلیجی» شهر «الأغواط» الجزایر است، وی دارای دو لیسانس در رشته‌های حقوق و زبان و ادبیات عرب و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته اصول و قواعد نحو عربی و مدرک دکترا در رشته قرائات، مطالعات نحوی و احکام شرعی است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۷:۱۶
0
0
انتشار تفسیر قرآن کار خوب و فایده داری است و موجب شناخت قرآن می‌شود
captcha