همایش «در مدار ماه» با محوریت نکوداشت شهدای حرم 20 اردیبهشت‌ برگزار می‌شود
کد خبر: 3481563
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
سعید حدادیان خبر داد:

همایش «در مدار ماه» با محوریت نکوداشت شهدای حرم 20 اردیبهشت‌ برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «در مدار ماه» با محوریت نکوداشت شهدای حرم خبر در روز 20 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: ایجاد فضایی برای تعامل شاعران متعهد برایمان موضوعیت دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سعید حدادیان، دبیر همایش سوختگان وصل و مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عصر امروز، 17 اسفندماه در نشست خبری چهاردهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «در مدار ماه» گفت: این همایش به نکوداشت شهدای مدافع حرم اختصاص دارد و در دو بخش شعر و داستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فراخوان این همایش از دی‌ماه اعلام شده است، بیان کرد: تاکنون تعدادی آثار به دست ما رسیده است، پایان فروردین‌ماه یعنی روز سی و یکم، نیز کار پذیرش آثار به اتمام می‌رسد. 20 روز نیز برای داوری و اعلام برگزیدگان فرصت داریم و در نهایت روز بیستم اردیبهشت‌ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اعلام برگزیدگان را خواهیم داشت.
حدادیان اظهار کرد: اینکه فضایی برای تعامل شاعران متعهد داشته باشیم برایمان موضوعیت دارد. برخی از شاعران نیز به یک اثر بسنده نمی‌کنند. در قالب‌های شعری نیز محدودیتی نداریم.
وی بیان کرد: از صدا و سیما نیز تشکر می‌کنم که برنامه‌هایی با محوریت شهدای مدافع حرم تدارک دیده است. در صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره شهدای مدافع حرم سه نکته وجود دارد؛ این افراد با دشمنی مبارزه کردند که اگر جلوی آن‌ها گرفته نمی‌شد باید در استان‌های خودمان با آن‌ها می‌جنگیدیم، این افراد در راه دفاع از کشور، ملت، دین و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و دیگر اینکه این افراد در غربت به شهادت رسیدند.
دبیر همایش سوختگان وصل ادامه داد: هر چقدر دانشجویان که مسئولان آینده کشور ما هستند بیشتر در این همایش شرکت کنند ما بیشتر استقبال می‌کنیم. از 30 شعر و 10 داستان تجلیل خواهد شد ضمن اینکه 30 شاعر معاصر هم حتماً حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 22 جلد کتاب با موضوع دوره‌های پیشین همایش چاپ شده است، گفت: 6 جلد کتاب نیز در مرحله صفحه‌بندی هستند که در نهایت مجموع آن‌ها 28 جلد کتاب می‌شود. 2 جلد نیز با موضوع دزفول است.
حدادیان با بیان اینکه دفتر 15 سال است که ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرده و چند نسل شاعر متعهد و انقلابی را به جامعه تحویل داده است، عنوان کرد: ما نیازمند ادبیات دفاع مقدس هستیم، همچنین پایگاه اینترنتی http://sokhteganevasl.ir/ آماده دریافت آثار علاقه‌‌مندان است.
captcha