هشدار سازمان ملل نسبت به فاجعه انسانی در یمن
کد خبر: 3476459
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

هشدار سازمان ملل نسبت به فاجعه انسانی در یمن

گروه بین‌الملل: سازمان ملل با هشدار نسبت به اینکه یمن در حال تجربه یک فاجعه انسانی است، خواستار توقف محدود کردن راه‌های کمک‌رسانی به این کشور فقیر عربی شد.

انگلیسی/ سازمان ملل نسبت به فاجعه انسانی در یمن هشدار داد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «سی تی وی نیوز»، استفان اوبرایان، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری این سازمان گفت: طرفین درگیری، مسئول حمایت از غیرنظامیان یمنی و همه اماکن غیرمرتبط با فعالیت‌های نظامی مانند اماکن و کارکنان امور سلامت و بشردوستانه هستند.

وی افزود: حداقل حدود 8 میلیون نفر در یمن در معرض خطر مواد غذایی ناسالم هستند و 1170 مدرسه و 600 مکان بهداشتی و درمانی در نتیجه این جنگ بسته شده و میلیون‌ها کودک قادر به ادامه تحصیل نیستند.

اوبرایان یادآور شد: یکشنبه گذشته‌، 25 بهمن‌ماه، سعودی‌ها ساختمانی در 200 متری مقر ترانزیت دیپلماتیک را که محل حضور دیپلمات‌ها و اعضای سازمان ملل است، بمباران کردند.

اوبرایان همچنین با بیان اینکه اخیراً عربستان سعودی تهدید کرده است که سازمان ملل و دیگر نهادهای کمک‌رسانی باید کارکنان خود را از شمال یمن خارج کنند، گفت: این مسئله بر برنامه‌ریزی‌های جمعیت‌های بشردوستانه تأثیرگذار بوده است.

روز دوشنبه، 26 بهمن‌ماه برنامه جهانی غذا نیز نسبت به قحطی در تعز هشدار داد.

بیش از 8 هزار نفر از مردم یمن از جمله کودکان از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به این فقیرترین کشور عربی در ماه مارس 2015، کشته شده‌‌اند و صدمات سنگینی به امکانات و زیرساخت‌های این کشور وارد شده و بیمارستان‌ها، مدارس و کارخانه‌های زیادی از بین رفته‌ است.


captcha