کمبود روحانی در مناطق محروم درد است/ تروریسم درد مشترک بشریت
کد خبر: 3469184
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

کمبود روحانی در مناطق محروم درد است/ تروریسم درد مشترک بشریت

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حضور حوزه در مواقع مورد نیاز کشور و عرصه بین‌المللی گفت: یکی از دردهای امروز ما این است که روحانیون در برخی مناطق محروم برای تبلیغ دین حضور ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی امروز اول بهمن ماه در همایش «سخنی با قلب‌های زنده» به مناسبت اولین سال ارسال نامه رهبری خطاب به جوانان غربی که در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد با طرح این سؤال که چرا این نامه‌ها صادر شد و چه ضرورتی اقتضاء می‌کرد، گفت: یکی از بزرگترین سرمایه‌های هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و نقش اساسی در آبادانی هر کشور را بر عهده دارد و جوانان گل سرسبد نیروی انسانی هر ملتی هستند. 
وی با اشاره به حادثه دستگیری جمعی از سربازان آمریکایی ادامه داد: آن منظره ای که از نحوه اسارت آنان منتشر شد تحقیر و ذلتی از این بالاتر برای آمریکا نیست آن هم برای کسی که مدعی ابرقدرتی مطلق است و همه کشورها حتی اروپایی ها نیز به نحوی مستعمره و غلام حلقه به گوش او هستند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: این اقدام شایسته جز با حضور جوانان انقلابی و شجاع ایرانی رخ نداد؛ سریع و خوب تصمیم گرفتند و تا پای جان هم ایستادند؛ به تعبیر آقای رضایی، سردار ایرانی، این حرکت دو پیام داشت یکی برای آمریکا که به تعبیر من سر به سر ما نگذار؛ زیرا هر کسی در هر موقعیتی بخواهد متعرض کیان ما بشود این طور با او برخورد می‌کنیم.
محمدی گلپایگانی تصریح کرد: پیام دیگر آن هم برای سعودی‌هاست که قدرت ما این است و شما در تیررس ما هستید و حواستان جمع باشد که ما را عصبانی نکنید؛ بعد از این مصاحبه سردار ایرانی، این شیخ خودفروخته سعودی مصاحبه کرده و گفته این سردار ایرانی خونش هدر و قتلش واجب است و به این راحتی فتوا صادر می‌کنند و اگر می‌بینید داعشی‌ها به این راحتی جوانان را قتل‌عام می‌کنند ناشی از این تفکر است.
وی در ادامه افزود: پیامبر(ص) به نسل جوان توجه مهمی در دادن مسئولیت و خواستن مسئولیت داشتند که نمونه‌های تاریخی فراوانی در این زمینه وجود دارد؛ از جمله آن جوانی است که از سوی پیامبر(ص) به مدینه اعزام شد و نماز جمعه برپا کرد و سعد بن معاذ به دست او مسلمان شد و مقدمات حضور و هجرت پیامبر(ص) به این شهر را ایشان فراهم کرد.
وی با بیان اینکه یکی از معجزات قرآن این است که «
إِنَّ الَّذي فَرَضَ عَلَيْکَ الْقُرْآنَ لَرادُّکَ إِلي مَعادٍ»؛ یعنی پیامبر(ص) تو به مکه بر می‌گردی و این وعده محقق شد، اظهار کرد: ایشان بعد از فتح مکه خطاب به مشرکان گفتند شما قوم بدی برای من بودید. من امروز با شما چه کنم که یکی از آن جمع گفت: ما جز ظن خوبی به شما چیزی نداریم؛ پیامبر گریه کرد و فرمود: من همان سخنی که یوسف به برادرانش گفت در حق شما می‌گویم و فرمود: «لاَ تَثْرَيبَ عَلَيْكُمُ الْيَوْمَ» و بروید شما آزادید.

تهمت ناروای اسلام هراسی به ایران
محمدی گلپایگانی بیان کرد: امروز غربیها تهمت ناورای اسلام هراسی به ما می زنند در حالیکه این روش و عمل پیامبر است و بر دشمن مسلط شده دشمنی که این همه جنایت در حق او کردند ولی فرمود شما رها هستید؛ این است که ایشان رحمت للعالمین است.
وی افزود: داستان اسامه بن زید و فرماندهی او بر لشکری که علیه روم تجهیز شد و خلفای ثلاث هم در آن بودند نمونه بزرگ دیگری است.
وی اظهار کرد: در دو نامه رهبری نکات بسیار مهمی وجود دارد؛ ایشان در ابتدای هر دونامه به حوادث فرانسه اشاره کرده اند زیرا حوادث تروریستی  در این کشور تعداد زیادی از مردم را کشت و پاریس به وحشت افتاد؛ ایشان فرمودند این حادثه مرا به نوشتن این نامه وادار کرد. ایشان در نامه فرمودند که حکام شما، شما جوانان را استثمار کرده و با دادن اطلاعات غلط شما را از یافتن حقیقت محروم ساخته اند.
رئیس دفتر رهبری با بیان اینکه پرونده این سیاستمداران مشحون از جنایت است عنوان کرد: در چند قرن گذشته ببینید این سیاستمداران با بشریت چه کرده اند؛ در داستان برده داری چه جنایاتی کردند، گروه های آموزش دیده به افریقا می رفتند و جوانان را می دزدیدند و برای کار و نیروی ارزان به آمریکا می بردند و امروز هم این سیاهان مورد ظلم هستند؛ دو جنگ جهانی به دنیا تحمیل کردند که 50 میلیون نفر کشته شدند و شهرها ویران شد و همه این اتفاقات در اروپا و آمریکا رخ داده است.
رئیس دفتر رهبری عنوان کرد:  آقا به جوانان توصیه کردند که به حرف سیاستمدارانتان گوش ندهید و اسلام را از منابع اصلی یعنی قرآن و سیره پیامبر بشناسید.
تروریسم درد مشترک همه بشریت است
وی افزود: امروز تروریسم درد مشترک میان همه بشریت است؛ جنایتی در فرانسه رخ داد و دنیا را پر کردند و البته به حق هم بود ولی آیا کشورهای اسلامی سال های سال درگیر جنایات تروریستی به مراتب وحشتناکتر نبوده و نیست؛ آیا در فلسطین اشغالی همه اهل یک خانواده را در خانه خود نابود نمی کنند و این کار روزمره آنان نیست؟؛ طالبان و القاعده و داعش و ... را چه کسی به وجود آورد آیا اینها فراورده های همین آمریکا و اروپا نیستند؟.
محمدی گلپایگانی بیان کرد: در یمن یک تروریسم دولتی در یکسال اخیر چه جنایاتی که نکرده اند؛ همه زیربناهای اصلی این کشور را از بین برده اند آن هم حاکمانی که خود را خادم حرمین شریفین می دانند، به هیچ چیزی رحم نکرده اند البته ملت یمن ملتی شجاع و رشید هستند و سر پا ایستاده اند و امروز بخشی از مرزهای عربستان را اشغال کرده اند.
وی اظهار کرد: آقا این طور تشخیص دادند که برای جلوگیری از این جنایات باید جوانان، اسلام را منابع اصلی بشناسند و در مقابل سیاستمدارانشان ساکت ننشینند و اعتراض کنند و اگر این چنین شود شاهد وضع بهتری خواهیم بود.
رئیس دفتر رهبری با اشاره به برپایی این همایش گفت: این حرکت مورد انتظار از حوزه بوده و انتظار بیشتری هم هست و حوزه باید در هرجای جهان که ضرورتی وجود دارد حضور داشته باشد و از ظرفیت طلاب غیرایرانی بهره ببرید.
کمبود روحانی
وی با اشاره به درخواست های ارایه شده برای اعزام روحانی به دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ما روحانی به اندازه لازم نداریم زیرا تقاضاهای زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی خارج کشور داریم.
وی با انتقاد از عدم حضور روحانیون در نقاط دوردست و محروم بیان کرد: این دردی است برای دردهای امروز ما؛ ما باید مردم را در یابیم زیرا هر جا یک روحانی حضور یابد اثر خود را دارد؛ این لباس نماینده اسلام است و مردم احترام می کنند و روحانیان باید سنگ صبور مردم باشند.
رئیس دفتر رهبری گفت: در 800 جای کشور نماز جمعه داریم ولی هنوز هم کمبود امام جمعه داریم در حالی که همه باید مصداق آیه «نفر» باشیم و برای تبلیغ اقدام کنیم و این انتظار امروز از حوزه بیشتر است به خصوص در شرایطی که دشمنان تبلیغ وسیعی علیه شیعه به راه انداخته اند. 

captcha