اولین نشست ستاد ملی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان در وزارت بهداشت برگزار شد
کد خبر: 3456682
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

اولین نشست ستاد ملی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان در وزارت بهداشت برگزار شد

گروه سلامت: اولین نشست ستاد ملی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان با محوریت نهادهای مردمی، تشکل‌ها و کانون‌های غیر دولتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اولین نشست ستاد ملی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان صبح امروز سه شنبه سوم آذرماه به میزبانی وزارت بهداشت و به ریاست سید حسن هاشمی وزیر بهداشت برگزار شد.
وزیر بهداشت با اشاره به شکل‌گیر فعالیت‌های جهادی در سال‌های اولیه انقلاب عنوان کرد: در آن سال‌ها مردم به صورت خودجوش و تنها با هدف کمک به انقلاب و محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط کشور به میدان آمدند و با همان روحیه کار را پیش بردند.
وی با اشاره اهداف تشکیل جلسه ستاد ملی فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان، اظهار کرد: قرار بر این نیست که سازمان و تشکیلات حاکمیتی جدیدی شکل بگیرد و در عمل کار خاصی انجام نپذیرد، بلکه هدف الگوگیری از فعالیت‌های جهاد سازندگی در اوایل انقلاب برای ترویج فرهنگ کار جهادی و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بین جامعه دانشگاهی کشور است.
هاشمی از اردوهای جهادی به عنوان یکی از ارزشمندترین کارهای فرهنگی دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: از نظر ما هیچ کار فرهنگی با ارزش‌تر از اردوهای جهادی نیست و در این سفرها است که لایه‌های عمیقی از انسانیت ظاهر می‌شود و روابط عمیق‌تری شکل می‌گیرد.
وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که نگاه ما به فعالیت‌های جهادی نگاه محرومیت‌زدایی نیست، اظهار کرد: در فعالیت‌های جهادی بحث بسیار مهم و بنیادی توجه به اثرات فرهنگی این‌گونه فعالیت‌ها در بین جوانان و اقشار تحصیل‌کرده جامعه است و ترویج و اشاعه فرهنگ کار جهادی و توجه به محرومین جامعه می‌تواند در راستای کادرسازی و تربیت دانشجویان، متخصصان متعهد و دردمند انجام شود.


محمد رضا فرهانی معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت نیز ضمن تبریک هفته بسیج،  عمر فعالیت‌های جهادی را متناسب با عمر انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: حدود دو دهه است که حرکت ارزشمند اردوها و فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌ها شکل گرفته که البته تاکنون بخش اعظمی از بار هماهنگی و اجرای این‌گونه فعالیت‌ها بر عهده بسیج بوده است.

فراهانی با اشاره به جنبه‌های مختلف اردوهای جهادی دانشگاهی تصریح کرد: فعالیت‌ها و اردوهای جهادی دانشگاهی جنبه‌های مختلفی نظیر جنبه‌های تربیتی،  نشاط اجتماعی، فرهنگی و اثرات عمرانی دارد که برای عمق‌بخشی به این‌گونه فعالیت‌ها باید به همه‌جنبه‌های این حرکت بزرگ و اثربخش انقلابی توجه شود.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه جدی به فعالیت‌های جهادی، اظهار کرد: تاکنون توجه بیشتر مسئولان به جنبه‌های تربیتی فعالیت‌های جهادی معطوف بوده است و باید به دیگر جنبه‌های این حرکت ملی نظیر جنبه‌های فرهنگی و عمرانی توجه شود.
معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت با دعوت از همه دستگاه‌ها و نهاد‌های کشوری برای همکاری در انسجام‌بخشی به فعالیت‌های جهادی خاطر نشان کرد: برای عمق بخشی به این‌گونه فعالیت‌ها باید ملی فکر و بخشی و محلی عمل کنیم.
بر اساس این گزارش در این نشست نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، کشور، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج دانشجویی، جهاد سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)  پیش‌نویس آیین‌نامه فعالیت‌های جهادی دانشگاهیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

captcha