عدالت اقتصادی در جامعه با استناد به نهج‌البلاغه دست‌یافتنی است
کد خبر: 3383884
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
رایزن فرهنگی ایران در اندونزی تأکید کرد:

عدالت اقتصادی در جامعه با استناد به نهج‌البلاغه دست‌یافتنی است

شعب خارجی: ابراهیمیان در نشست «عدالت اقتصادی در نهج‌البلاغه» گفت: عدالت اقتصادی در جامعه با استناد به سخنان گوهربار حضرت علی(ع) در کتاب نهج‌البلاغه تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی  طی سخنانی در نشست علمی «عدالت اقتصادی در نهج‌البلاغه» که توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه اسلامی «پونتیاناک »اندونزی، برگزار شد با بیان این مطلب گفت: امروز با الهام از واژه زیبای عدالت وبا کنکاش در جملات نورانی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه، به دنبال اصول اقتصادی هستیم که راهگشای ما در ارائه نظریه عدالت اقتصادی باشد.

وی با اشاره به سخنان بزرگان اهل تسنن در وصف نهج‌البلاغه، افزود: این کتاب در ابعاد مختلف با مطالب بی‌بدیل، چراغ راه رهپویان حقیقت است؛ همچنین از نگاه اقتصادی، مفاهیم اساسی از جمله مسئولیت انسان نسبت به سرزمین و حیوانات، ارج نهادن به کار، آباد کردن سرزمین‌ها، ذخیره‌سازی ثروت عمومی، حفظ بیت‌المال، فقرزدایی و وظایف دولت در عرصه اقتصادی را می‌توان در نهج‌البلاغه مشاهده کرد.

ابراهیمیان در ادامه به مهم‌ترین اصول اقتصادی از نگاه حضرت علی(ع) برای تحقق عدالت اقتصادی از جمله رعایت عدالت در تمامی امور، فقرزدایی در جامعه، سیاست‌های مالی(مالیات)، مقابله با مفاسد اجتماعی، وظایف اقتصادی دولت و رعایت قناعت و ساده‌زیستی در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: می‌توان با استناد به این اصول به عدالت اقتصادی در جامعه دست یافت.

احسان اقبال تمیمی، معاون دانشگاه اسلامی پونتیاناک اندونزی و دوی سوریا اتماجا، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه اسلامی پونتیاناک از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

یادآوری می‌شود؛ نشست علمی «عدالت اقتصادی در نهج‌البلاغه» توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه «پنتیاناک» اندونزی، 15 مهرماه برگزار شد.

captcha