کمپین «تحریم خودروی صفر»/ ایرادات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس به طرح سازمان قرآن کریم
کد خبر: 3366863
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
پربازدیدترین اخبار گروه سیاست و اقتصاد؛

کمپین «تحریم خودروی صفر»/ ایرادات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس به طرح سازمان قرآن کریم

گروه سیاسی: امام(ره) آل سعود را به کدام آیه قرآن ارجاع دادند، کمپین «تحریم خودروی صفر»، ایرادات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس به «طرح تشکیل سازمان قرآن کریم»، حمایت مجلس از مرکز رشد ‌فناوری‌های قرآنی و پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج از جمله پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد در هفته جاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت پدر شهیدان جهان‌آرا

رهبر معظم انقلاب در پیامی رحلت مرحوم حاج سید هدایت‌الله جهان‌آرا، پدر سه شهید را تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام آمده است: «این انسان خدوم و پرتلاش که فرزند نامدارش محمد جهان‌آرا در شمار ستارگان درخشان دفاع مقدس است، با صبر و ایمان عمیق و روحیه تلاشگر خود، یادهای گرامی و فراموش‌نشدنی از خود به جای گذاشته است.»

ضرورت نیازسنجی محصولات در مرکز رشد فناوری‌های قرآنی

سیدعبدالکریم هاشمی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مرکز رشد فناوری‌های قرآنی باید تشخیص دهد که جامعه مسلمان امروزی نیازمند چه اقلامی است و همچنین باید به صورت همه‌جانبه به این سمت حرکت کند که با استفاده از ظرفیت‌های فنی و تکنولوژیکی جدید، کالاهای مورد نظر تولید شوند.

امام(ره) آل سعود را به کدام آیه قرآن ارجاع دادند؟

امام خمینی (ره) در بخشی از پیام خود به مناسبت کشتار حجاج در سال 1366، با استناد به آیه ۱۹ سوره توبه فرمودند: «گویی آیه کریمه در همین عصر نازل شده و گویی برای آل سعود و امثال آل سعود در طول تاریخ و برای ملت مجاهد بزرگ ایران و حجاج بیت‌الله الحرام در عصر حاضر و امثال آنان در همه اعصار آمده است».

کمپین «تحریم خودروی صفر» در ترازوی شرع

لازم است که دولت و خودروسازان، پیام چنین کمپین‌هایی را دریافت کرده و نسبت به بهبود کیفیت و قیمت خودرو، آن هم در شرایطی که تولید داخل به شدت نیازمند حمایت است اقدام کنند تا در نهایت شاهد تخریب تولید داخلی نباشیم.

احزابی که به‌دنبال استفاده ابزاری از روحانیت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به رابطه احزاب با روحانیت گفت: تعدادی از احزاب هستند که از روحانیت به صورت ابزار استفاده می‌کنند که بدترین نوع استفاده ابزاری است.

آیا عقد اجاره با فوت یکی از طرفین عقد باطل می‌شود؟

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی مزینانی، معاون ضوابط  شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار کرد: اجاره، از جمله عقودی است که با فوت مؤجر یا مستأجر، یعنی یکی از طرفین این عقد باطل نمی‌شود و چون عقد لازم است، طرفین تا پایان عقد ملزم به تعهدات خود هستند.

ایرادات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس به «طرح تشکیل سازمان قرآن کریم»

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی دیدگاه کارشناسی خود درباره «طرح تشکیل سازمان قرآن کریم» را منتشر کرده است.

حمایت مجلس از مرکز رشد ‌فناوری‌های قرآنی

سیدسعید زمانیان دهکردی، عضو کمیسیون برنامه‌ و‌ بودجه مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر انجام فعالیت‌های زیربنایی توسط مرکز رشد فناوری‌های قرآنی عنوان کرد: مجلس و مخصوصاً فراکسیون قرآن، عترت و نماز، حمایت‌های لازم از این مرکز را به عمل خواهند آورد.

پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به کنگره عظیم حج، «سیاست‌های شرارت‌آمیز استکبار در ایجاد گرفتاری‌های بزرگ برای امت اسلامی در منطقه» و «جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی و اهانت مکرر به حریم مسجدالاقصی» را مسئله اول همه مسلمانان خواندند.

تطبیق نظرات کتب آسمانی درباره کار و مالکیت

اسلام برای کار بالاترین ارزش‌ها را قائل شده و آن را یکی از عوامل اصلی مالکیت می‌شناسد. در قرآن حدود چهارصد آیه در تشویق کار وارد شده است که تمامی آن مختص به کار اقتصادی نیست.

captcha