اکبر صحرایی زندگی‎نامه داستانی شهید اسکندری را می‌نویسد
کد خبر: 3360454
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

اکبر صحرایی زندگی‎نامه داستانی شهید اسکندری را می‌نویسد

گروه ادب: اکبر صحرایی از نگارش زندگی‌نامه شهید عبدالله اسکندری که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به دمشق رفته بود، خبر داد و گفت: این کتاب تا اواسط سال آینده به بازار نشر عرضه می‌شود.

اکبر صحرایی، نویسنده مجموعه «دار و دسته دارعلی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عنوان کرد: نگارش دو جلد پایانی از مجموعه هفت جلدی دار و دسته دارعلی به پایان رسیده و امسال توسط «سوره مهر» به بازار عرضه می‌شود.
صحرایی با بیان اینکه جلد پنجم «دار و دسته دارعلی» به نام مین سوسکی اخیراً منتشر شده است، یادآور شد: مجموعه دار و دسته دارعلی، داستانی پیوسته درباره یک دسته نظامی با فرماندهی فردی شوخ‌طبع به نام «دارعلی» است. جلد اول کتاب به نام «آمبولانس شتری» و جلد دوم به نام «گردان بلدرچین‌ها» 20 داستان کوتاه و جلد سوم با نام «برانکارد دربستی» 24 داستان را شامل می‌شوند. جلد چهارم نیز «تویوتای خرگوشی» نام دارد که شامل 20 داستان کوتاه است.
وی با بیان اینکه نگارش جلد ششم و هفتم این مجموعه را به پایان رسانده است، گفت: جلد ششم این مجموعه «بمب کلاغی» نام دارد. عنوان این کتاب از نام استعاری برداشت شده است که در جبهه به بمب‌های عراقی اطلاق می‌شد. این بمب‌ها چتر داشتند و هنگامی که پایین می‎آمدند شبیه به کلاغ می‌شدند. تکلیف تمام  شخصیت‌های مجموعه داستان دارعلی در «بمب کلاغی» مشخص خواهد شد. بمب کاغذی داستانی پیوسته و بلند در 25 فصل است.
این داستان‌نویس از پایان نگارش جلد هفتم مجموعه «دار و دسته دارعلی» خبر داد و افزود: این کتاب با عنوان «جنگ دارعلی» چاپ می‌شود و در آن به داستان‌های مینی‌مالی پرداخته خواهد شد. این 100 داستان‌ کوتاه حوادث جالبی بودند که قابلیت کار شدن در قالب داستان بلند را نداشتند.
مجموعه کتاب «دار و دسته دارعلی» داستانی طنز درباره یک دسته نظامی است که با مدیریت «دارعلی» در جبهه فعال هستند. این مجموعه از آثار پرفروش حوزه دفاع مقدس در گروه نوجوانان است.
صحرایی درباره دیگر اثر داستانی که در برنامه تالیف دارد توضیح داد:‌ زندگی‌نامه داستانی شهید عبد‌الله اسکندری را که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است در دست تحقیق و نگارش دارم. وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود و برای نگارش زندگی‎نامه وی با برادر و همسر شهید گفت‌وگو کرده‌ام و اسناد لازم جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه سردار عبدالله اسکندری، مدیر کل پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به دمشق رفته بود، در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید، گفت: این کتاب در قالب رمان از اواسط سال آینده توسط نشر شاهد به بازار می‌آید.

captcha