سفارشی‌نویسی نشانگر صاحب‌سبک و قابل اعتماد بودن نویسنده است
کد خبر: 3360411
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
اکبر صحرایی:

سفارشی‌نویسی نشانگر صاحب‌سبک و قابل اعتماد بودن نویسنده است

گروه جهاد و حماسه: یک نویسنده حوزه دفاع مقدس با اظهار تاسف از اینکه به نقش زنان جانباز و شهدای زن به نحو شایسته در ادبیات حوزه دفاع مقدس پرداخته نشده است، به سفارشی‌نویسی در حوزه ادبیات دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد که نویسنده مورد نظر صاحب سبک و قابل اعتماد است.

اکبر صحرایی، نویسنده حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه متاسفانه به نقش زنان جانباز و شهدا که پس از جنگ تحمیلی کار اصلی آنها در گمنامی با فداکاری‌های طاقت‌فرسا شروع شده، به نحو شایسته در ادبیات حوزه دفاع مقدس پرداخته نشده است، تاکید کرد: بی‌شک نقش زنان در جنگ تحمیلی ما خیلی بیشتر از اندازه‌ای است که در خاطرات شفاهی به این موضوع پرداخته شده.
صحرایی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد کاوش کافی قرار نگرفته نقش زنان در دفاع مقدس و پس از آن است. طی تحقیقی که در زندگی تعدادی از سرداران دفاع مقدس داشتم، به این نتیجه رسیدم که زنان در دوران دفاع مقدس فقط در پشت جبهه وظیفه تامین نان و لباس رزمندگان و امدادرسانی را برعهده نداشتند، بلکه گروهی اسلحه به دست گرفتند و در دفاع از خرمشهر و سوسنگرد وارد عرصه شدند.
نویسنده «تپه جاویدی و راز اشلو» بر اساس زندگی شهید مرتضی جاویدی، فرمانده گردان فجر، تصریح کرد: بخش زیادی از داستان کتاب را همسر شهید جاویدی روایت می‌کند که حدود ۱۵۰ صفحه از کتاب را به خود اختصاص می‌دهد. در واقع یک چهارم کار، روایتی است که همسر وی از شهید دارد. یکی از نکاتی که در این کتاب اشاره شده حضور زنان، دختران و خواهران فرماندهان در مناطق جنگی و در نزدیکی آنهاست که این امر در تقوت روحیه آنها موثر بوده است.
این نویسنده حوزه دفاع مقدس همچنین گفت: از سوی دیگر پس از جنگ، تازه مشقت‌های بسیاری از زنان ما شروع شد و امروز نیز با گذشت نزدیک به 30 سال از پایان جنگ تحمیلی که شور و شوق و توجه زیاد به دفاع مقدس کاهش یافته، آنها هنوز درگیر مشکلات عاطفی، سختی‌های نگهداری از جانبازان شیمیایی و یا دچار نقص عضو هستند.
وی افزود: سینما و ادبیات دفاع مقدس هنوز نتوانسته حق این قهرمانان گمنام را ادا کند و این افراد همچنان در غربت و گمنامی مانده‌اند.
سفارشی‌نویسی، اعتبار نویسنده است
صحرایی همچنین با بیان اینکه بیشتر نویسندگان حرفه‌ای دفاع مقدس از سفارش تالیف استقبال می‌کنند، گفت: سفارشی‌نویسی خود یک هنر است و بسیاری از فیلم‌های بزرگ تاریخ جهان، همچنین نقاشی‌ها و مجسمه‌های باارزش هنری سفارشی خلق شده‌اند.
نویسنده مجموعه «دار و دسته دارعلی» افزود: خلق آثار عظیم ادبی و هنری به پشتوانه‌های عظیم ملی نیاز دارد. سفارشی‌نویسی نشان دهنده اعتبار نویسنده است که باعث شده یک نهاد یا سازمانی سرمایه‌ای را در اختیار وی قرار دهد و نشان می‌دهد این نویسنده صاحب سبک و قابل اعتماد است.
وی در عین حال گفت: البته وقتی فقط کمیت آثار برای یک نهاد بیشتر از محتوای غنی آنها مورد توجه باشد، اثر غیر حرفه‌ای می‌شود و ماندگار نخواهد بود.

captcha