آمادگی دارالفتوای مصر برای تبیین ارزش‌های اسلامی در استرالیا
کد خبر: 3350365
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

آمادگی دارالفتوای مصر برای تبیین ارزش‌های اسلامی در استرالیا

گروه بین‌الملل: دارالفتوای مصر آمادگی خود را برای تبیین چهره صحیح و حقیقی اسلام و ارز‌ش‌های این دین مبین در استرالیا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، ابراهیم نجم، سخنگوی رسمی دارالفتوی مصر دیروز، 31 مردادماه، در دیدار با جورج رالف، معاون وزیر امورخارجه استرالیا بر آمادگی این دارالفتوا جهت همکاری در تبیین چهره اسلام و ارزش‌های اسلامی و تبیین مسائل مربوط به فتوا در کشور استرالیا تأکید کرد.
وی افزود: این مرکز دینی در مصر هم‌اکنون در یک جنگ فکری با جریان‌های تکفیری و افراطی قرار دارد که شدت آن کمتر از میدان‌های جنگ نیست.
مشاور مفتی اعظم مصر تصریح کرد: از آنجا که هدف والای تمامی ادیان تحقق صلح جهانی است، دارالفتوای مصر نیز موضوع مبارزه با تندروی و افراط‌گرایی دینی و یافتن راه‌کاری برای مقابله با آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
سخنگوی رسمی دار الفتوی مصر اظهار داشت: هرگونه اقدام خشونت‌آمیز و تروریستی که با نام دین صورت می‌گیرد، کاملا باطل و رد شده است.
وی در پایان تصریح کرد: جنایات و اقدامات وحشیانه گروه افراطی و تکفیری داعش مورد تأیید هیچ دینی و آیینی نیست و آموزه‌های تمامی ادیان این جنایات وحشیانه را رد می‌کنند.

captcha