ویژه‌برنامه‌های جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در دهه کرامت اعلام شد
کد خبر: 3344745
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

ویژه‌برنامه‌های جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در دهه کرامت اعلام شد

گروه جامعه: آذین‌بندی و چراغانی سر در واحدهای صنفی و بازارهای سراسر کشور و غبارروبی امامزادگان و برگزاری جشن زیر سایه خورشید از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در دهه کرامت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مصطفی بهارلویی، نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت از برگزاری 10 جشن در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشن‌ها با هدف بزرگداشت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی (ع) بر پا می‌شود که صنوف مختلف بازار و اصناف در برگزاری این جشن‌ها مشارکت دارند.

وی اهدای کتاب به مدعوان در این جشن‌ها در مورد سیره و روش حضرات معصومین (ع) به ویژه امام رضا (ع)، حضرت معصوم(س) و حضرت شاهچراغ (ع) همراه با برگزاری مسابقات مختلف با جوایز نقدی و سفر عتبات عالیات را بخش دیگری از برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام دهه کرامت نام برد.

بهارلویی به آذین‌بندی و چراغانی سر درب واحدهای صنفی و بازار های سراسر کشور در ایام دهه کرامت اشاره کرد وگفت: به تمامی صنوف توصیه شده است نسبت به پاسداشت این دهه اهتمام ویژه داشته باشد.

گلباران قبور شهدای سراسر کشور با محوریت اصناف در کنار دیگر قشرها، گلباران حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع)، غبارروبی و ادای احترام به امامزادگان در روز بزرگداشت امامزادگان با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، دیدار با خانواده شهدا، اسرا، مفقودین را  از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه کرامت است که نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به آن اشاره کرد.

ارسال پیامک‌های با مضامین اخلاقی و تربیتی

وی همچنین از ارسال پیامک‌های با مضامین اخلاقی و تربیتی در مورد سیره و روش این سه بزرگوار خبر داد.

نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به برگزاری «جشن زیر سایه خورشید» با محوریت جامعه بازار و اصناف اشاره کرد و گفت: محوریت برگزاری این جشن‌ها با حضور بازار و اصناف است و در تهران این جشن در روز 31 مرداد از میدان ارک (امامزاده روح الله) تا امامزاده زید برگزار می‌شود.

captcha