جلسه مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان و زنجان برگزار شد
کد خبر: 3340503
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

جلسه مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان و زنجان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جلسه مشترک مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان و زنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام برپایی جلسه مشترک با سید‌اسماعیل حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ زنجان گفت: جلسه مشترکی‌ روز گذشته، 17 مردادماه به‌منظور تبادل اطلاعات در‌خصوص ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی هر دو اتحادیه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه فوق در راستای تربیت و تعامل هرچه بیشتر هر دو اتحادیه و تبیین وبررسی چشم‌اندازها و برنامه‌های ابلاغی از سوی اتحادیه کشوری، انجام گرفت، اظهار کرد: همچنین پیرو این امر جلسه‌ای نیز صبح امروز، 18 مردادماه با حضور علی صحبتلو، مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام خدایی، مدیرکل جدید تبلیغات زنجان و حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات زنجان در دفتر مدیرکل تبلیغات تشکیل شد.

امیدیان با اشاره به موضوعات بیان شده در این جلسه، اضافه کرد:  طی این جلسه در‌خصوص بیشتر بها دادن به فعالیت‌های قرآنی و اجرای طرح‌های نو و جدید فارغ از آئین‌نامه‌ها تأکید شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته از سوی اتحادیه زنجان طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی انجام شد، عنوان کرد: در سال جاری هم از سوی این اتحادیه طرح تدبیر در قرآن برگزار شد. همچنین این اتحادیه مبتکر فعالیت‌های قرآنی در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه طی این جلسه بر تقویت فعالیت‌های قرآنی در سطح استان زنجان تأکید شد، گفت: مقرر شد تا اتحادیه زنجان به‌عنوان محوریت فعالیت‌های قرآنی بین ادارات دارالقرآن و تبلیغات استان باشد.
امیدیان اظهار کرد: در این جلسه پیشنهاد داده شد تا نیازسنجی در سطح استان انجام شود تا از طریق تأمین آن نیازها هم زیرساخت‌ها انجام شود و هم رفع نیاز در آن زمینه صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا با وجود اینکه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در شورای عالی زنجان نیز به عنوان شخصیت فرهنگی حضور دارد اتحادیه مؤسسات را در فضای استانی معرفی کند تا فعالیت‌های قرآنی استان‌ با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات بیشتر و بهتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه انجام امور فوق به منظور دوری از موازی کاری و تقویت نهاد مردمی و حمایت از مؤسسات ‌قرآنی ـ مردمی انجام می‌شود، بیان کرد: امید است تا در این عرصه اتحادیه استان زنجان به‌عنوان محور فعالیت‌های دارالقرآن باشد و دیگر دستگاه‌های هم از این فضا برای ارتقای بهتر فعالیت‌هایشان، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن و سایر کلاس‌های آموزشی قرآن استفاده کنند.

امیدیان بیان کرد: در این جلسه نیز حجت‌الاسلام حسینی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و مشاور استانداری حضور داشتند که مقرر شد در راستای اینکه اتحادیه به‌عنوان محور فعالیت‌های قرآنی زنجان میان دستگاه‌های اجرای قرار گیرد، تلاش کنند.

captcha