شهدا، نمونه بارز ازخودگذشتگی و اخلاص هستند
کد خبر: 3339314
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

شهدا، نمونه بارز ازخودگذشتگی و اخلاص هستند

گروه اجتماعی: رئیس کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهدا با نقش‌آفرینی در جبهه‌ها، دشمنان اسلام را سرنگون کردند، گفت: حفظ جمهوری اسلامی از آسیب‌ها و تهدیدات، با خون پاک شهدا میسر شد.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، رئیس کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، گفت: نقشی که شهدا در حفظ آرمان‌های انقلاب ایفا کردند، همچون نقش سیدالشهدا(ع) در کربلا برای حفظ آرمان‌های اسلام بود.

وی تصریح کرد: شهدای اسلام با هدف حفظ جامعه اسلامی به دور از وطن‌پرستی، با خون خود از اهداف انقلاب دفاع کرده و قدرت اسلام را به تمام جهانیان نشان دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از شهدا از قشر جوان جامعه بوده و اکثرا کم سن و سال بودند؛ بیان کرد: تمام معلومات دینی، کتاب‌ها و مقالات معتبر برگرفته از وصیت‌نامه شهدا است و شهدا سهم بزرگی در رساندن عدالت و علم الهی به مردم جامعه داشتند.

بیگی بیان کرد: شهدا جان خود را برای اهداف والایی فدا کرده و هیچ‌یک از آن‌ها با اجبار در جبهه‌ها حضور پیدا نکرده و هدف اصلی خود را حفظ اسلام از خطرات تهدیدی جوامع غربی معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه وصیت‌های شهدا در ارزش با نهج البلاغه، احادیث و سخنان علامه‌های بزرگ برابری می‌کند؛ افزود: آنها همواره اقشار مختلف جامعه را به پشتیبانی از ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سفارش کرده و از جوانان می‌خواستند که پیرو اهداف امام(ره) باشند.

captcha