برگزاری روزانه ‌کرسی‌ تلاوت قرآن در شهرهای استان گلستان
کد خبر: 3332482
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
حسینی‌ واعظ خبر داد:

برگزاری روزانه ‌کرسی‌ تلاوت قرآن در شهرهای استان گلستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گلستان گفت: از ابتدای مردادماه هر روز ‌هفته کرسی تلاوت و تفسیر قرآن در یکی از هفت شهر این استان برگزار می‌شود.

سیدمصطفی حسینی‌‌واعظ، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: طی برنامه‌ریزی انجام گرفته از ابتدای مردادماه و پس از ایام ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم از شنبه تا پنج‌شنبه در هفت شهر استان گلستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این محافل قرآنی شنبه‌ها در کلاله، یکشنبه‌ها در گرگان، دوشنبه‌ها همزمان در کردکوی و گنبد کاووس، سه‌شنبه‌ها در علی‌آباد و چهارشنبه هر هفته در آزادشهر و پنج‌شنبه‌ها نیز در مینودشت برپا می‌شود.

مدیر مؤسسه یاران قرآن وحدیث آزادشهر با تأکید بر اینکه طی این برنامه‌ریزی در همه ایام سال یعنی 365 کرسی تلاوت در سطح استان تشکیل می‌شود، تصریح کرد: هرچند این طرح ابتکار مؤسسه یاران قرآن و حدیث است که طی دو سال به‌طور منظم هر چهارشنبه برگزار می‌شود، اما طی جلساتی و با دعوت از مجموعه‌های قرآنی و فعالان قرآنی و انتقال تجربیات و تشکیل جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، این کرسی‌های تلاوت با مشارکت تمامی نهادها و دستگاه‌های قرآنی ـ مردمی استان برگزار خواهد شد.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی استان نیز در برپایی هرچه باشکوه‌تر و باکیفیت‌تر این محافل قرآنی تلاش می‌کند، اضافه کرد: همچنین کمک‌هایی چون انجام تبلیغات و عرضه المان‌های شهدا و هماهنگی‌ قاری‌های کشوری و بین‌المللی و استانی و رحل و قرآن و ... از سوی این مؤسسه نیز انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: مقرر شده است این محافل با تلاوت قرآن، ارائه نکات تفسیری، اجرای مسابقه و اهدای جوایز همراه باشد و همچنین این جلسات با نام شهیدان شهر و شهرستان مزین باشد.

captcha