فرهنگسازی و معرفی الگوهای ملی و دینی؛ راهکار مقابله با معضلات حوزه حجاب
کد خبر: 3328638
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
صفی‌‎پور اظهار کرد:

فرهنگسازی و معرفی الگوهای ملی و دینی؛ راهکار مقابله با معضلات حوزه حجاب

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با معضلات حوزه عفاف و حجاب لازم است از طریق فرهنگسازی و معرفی الگوهای ملی و دینی با این پدیده برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز، 24 تیر در ویژه‌برنامه‌ روز ملی عفاف و حجاب با اشاره به اینکه در طی سال‌های گذشته برنامه‏‌ها و طرح‎‏هایی برای گسترش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام شده اما برای بهره‌گیری بیشتر باید در عملیاتی کردن این طرح‌ها تلاش کنیم گفت: عملیاتی شدن برنامه‌های اجرایی در حوزه حجاب و عفاف نیازمند انجام کار فرهنگی مستمر و ارائه راهکارهای فرهنگی و هنری در این حوزه است. برای مقابله با معضلات حوزه عفاف و حجاب لازم است از طریق فرهنگسازی و معرفی الگوهای ملی و دینی با این پدیده برخورد شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح جهت گسترش و ترویج ارزش‌های دینی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکسو در راستای وظیفه‌ قانونی و اداری خود و همسو با تمام ادارات و نهادها در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف حرکت می‌کند و از سوی دیگر برای مقابله با بدحجابی و هنجارشکنی‌ها به عنوان مهمترین دستگاه متولی فرهنگ،‌ به ارائه‌ی برنامه و الگوسازی در این حوزه اهتمام می‌ورزد.

صفی‌پور با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ عفاف و حجاب اعتقادی و بخش عملیاتی آن منوط به فرهنگسازی است، گفت: برای نهادینه کردن این فرهنگ متعالی در جامعه همه دستگاه‏ها باید خود را مسئول بدانند و در این زمینه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی ارائه دهند. حجاب و عفاف یک پدیده‌ ارزشی در تعالیم اسلامی است و توجه به زمینه‌های فرهنگی به عنوان بستر این مهم، لازم می‌نماید و اشاعه و تعمیق آن نیز نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده و محیطهای اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم توجه بیش از پیش هنرمندان برای تبیین ابعاد مختلف این دستور الهی با ابزار هنر تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری آثار هنری در فکر و ذهن مخاطبان، بهره‏گیری از زبان فاخر هنر در ترویج و گسترش فرهنگ متعالی حجاب موثر خواهد بود.

صفی‌پور همچنین از برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در سالجاری در تبریز خبر داد.

captcha