اعلام برنامه‌های تابستانه مکتب‌القرآن استان تهران
کد خبر: 3323105
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

اعلام برنامه‌های تابستانه مکتب‌القرآن استان تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: برنامه‌های تابستانه مکتب‌القرآن استان تهران معرفی و اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالحسین متقی، مدیر مکتب‌القرآن استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان برنامه‌های تابستانه این مرکز گفت: برنامه‌های تابستانی چهار نوع است. یکی از آنها درخصوص درخواست‌های جدید مراکز برای برپایی دوره‌های پیش‌دبستانی مکتب‌القرآن است.

وی ادامه داد: افرادی که متقاضی تأسیس مراکز پیش‌دبستانی با اجرای طرح مکتب‌القرآن برای سال آینده هستند ضمن اعلام درخواست‌هایشان و تکمیل فرم مربوطه، کارشناسی برای بازدید از مرکز می‌رود و پس از بررسی و در صورت تأیید، مجوز برای فعالیت سال آینده آنها تحت طرح پیش‌دبستانی مکتب‌القرآن صادر می‌شود.

مدیر مکتب‌القرآن استان تهران با تأکید بر اینکه متقاضیان جدید باید مکان مشخصی برای تأسیس این مراکز داشته باشند، بیان کرد: همچنین این افراد آشنایی با دوره‌های پیش‌دبستانی دارند و اکثر درخواست‌کنندگان شاغل در نهادهای دولتی و مردمی هستند و همچنین دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند.

متقی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های مکتب‌القرآن ادامه برنامه سال تحصیلی است که در برخی از مراکز نوآموزان طی ایام تابستان برای ادامه کار و همچنین بهره‌مندی از دوره‌های قرآنی و تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن برگزار می‌شود.

وی از حضور این مؤسسه در بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و اظهار کرد: استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و کودکان برای آشنایی با طرح پیش‌دبستانی مکتب‌القرآن صورت گرفته است و بعضاً هم عده‌ای تمایل به ثبت نام فرزندانشان در سال تحصیلی آینده دارند.

مدیر مکتب‌القرآن استان تهران تأکید کرد: همچنین دوره تربیت مربی مکتب‌القرآن نیز طی ایام تابستان برگزار می‌شود.

captcha