همایش علمی «اقتدار ملی؛ همدلی و همزبانی دولت و ملت» برگزار می‌شود
کد خبر: 3321528
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
دهه اول شهریورماه؛

همایش علمی «اقتدار ملی؛ همدلی و همزبانی دولت و ملت» برگزار می‌شود

گروه سیاسی: همایش علمی «اقتدار ملی؛ همدلی و همزبانی دولت و ملت» دهه اول شهریورماه از سوی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح همایش علمی «اقتدار ملی؛ همدلی و همزبانی دولت و ملت» را دهه اول شهریور 1394 برگزار می‌کند.

اهداف برگزاری این همایش تبیین چیستی و چرایی همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفتمان‌سازی در زمینه همدلی و همزبانی دولت و ملت، شناسایی و تبیین قابلیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های موجود و ارائه راهبردها، راهکارهای عملی و الزامات همدلی و همزبانی دولت و ملت در تحقق اقتدار ملی است.

این همایش دارای 4 محور مفاهیم و مبانی نظری، دولت و ملت و اقتدار ملی، ابعاد و الزامات همدلی و همزبانی دولت و ملت و موانع و چالش‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌باشد.

بخش‌های مهم مفاهیم و مبانی نظری، مفهوم‌شناسی دولت و ملت، مبانی اسلامی رابطه دولت و ملت و تحلیل گفتمان همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌باشد.

محور دولت و ملت و اقتدار ملی شامل بخش‌هایی از جمله هویت و اقتدار ملی، مردمسالاری دینی و اقتدار ملی و بسیج همگانی و اقتدار ملی است.

محور ابعاد و الزامات همدلی و همزبانی دولت و ملت از قسمت‌های مهمی چون حکمرانی خوب و کارآمدی نظام، سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی، دفاع همه‌جانبه و امنیت پایدار و اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تشکیل شده است.

موانع و چالش‌های همدلی و همزبانی دولت و ملت نیز شامل موارد مهمی مانند مفاسد اقتصادی و سیاسی، تبعیض و نابرابری و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است.

فرصت ارسال مقالات تا 15 مرداد می‌باشد که پژوهشگران و اندیشمندان می‌توانند اصل مقاله را به پست الکترونیک همایش:   eghtedar-1394@mtrd.ir یا به آدرس تهران، صندوق پستی ۶۳۱۵-۱۵۸۷۵، مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ارسال کنند.

مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی واقع در تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، پلاک 182 می‌باشد.

برای مشاهده همه محورهای همایش اینجا کلیک کنید!

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین نریمان
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۱:۳۰
0
0
با سلام. از تلاش و همت عوامل برگزاری همایش علمی ، کمال تقدیر و تشکر را دارم.
captcha