کشف گور دسته‌جمعی مسلمانان روهینگیا در تایلند
کد خبر: 3248369
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

کشف گور دسته‌جمعی مسلمانان روهینگیا در تایلند

گروه بین‌الملل: یک گور دسته‌جمعی که تصور می‌شود اجساد آن متعلق به پناهنجویان مسلمان روهینگیا است، در تایلند کشف شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «بانکوک پست»، گفته می‌شود این اجساد متعلق به پناهجویان مسلمانی است که از میانمار و نیز بنگلادش به جنوب تایلند پناه آورده بودند.

پلیس تایلند اعلام کرد که این قبرها روز جمعه در منطقه‌ای دورافتاده در کوه‌های استان «سونگخلا» که هم مرز مالزی است، پیدا شدند.

پلیس این منطقه را اردوگاه حبس مهاجران میانمار و بنگلادش توصیف کرد که در سلول‌های موقتی ساخته شده از بامبو نگهداری می‌شده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، 32 مکان شبیه قبر پیدا شده که هنوز مشخص نیست در هر کدام یک جسد و یا چندین جسد وجود دارد.

تاکنون علاوه بر این 32 قبر، 4 جسد یافت شده که برای انجام کالبدشکافی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گفته برخی منابع این اجساد متعلق به پناهجویان مسلمان روهینگیا از میانمار و بنگلادش است که در اثر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. قاچاقچیان انسان کسانی را که مریض بوده‌اند، در این محل رها کرده‌اند.

هزاران مسلمان میانماری به دلیل خشونت‌ها و تبعیض‌های شدید بودائیان افراطی و دولت میانمار از این کشور گریخته‌ و شماری از آن‌ها از طریق دریا به سمت جنوب تایلند حرکت کرده بودند.

دولت تایلند به خاطر عدم پذیرش مهاجران مسلمان و برگرداندن آن‌ها به دریا و یا نگه‌داشتن برخی از آن‌ها در شرایط بسیار نامناسب، هدف انتقادات قرار است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بارها اعلام کرده بود که کشورهای همسایه میانمار پناهجویان مسلمان روهینگیا را که از خشونت‌های خونین تحت حمایت دولت میانمار فرار می‌کنند، در خاک خود بپذیرند.

سازمان ملل مسلمانان روهینگیا را یکی از مظلوم‌ترین جوامع دینی جهان معرفی می‌کند.

captcha