حمایت از کارگران کلیدواژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی است
کد خبر: 3221884
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
محمدحسن ابوترابی‌فرد:

حمایت از کارگران کلیدواژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی است

گروه سیاسی: نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: مجلس حمایت از این مجموعه فرهیخته و خدوم را کلیدواژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی تلقی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، سه‌شنبه، 8 اردیبهشت‌ماه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی با تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: نهاد قانونگذاری یکی از مهم‌ترین و خطیرترین وظایف و مسئولیت خویش را قرار گرفتن در کنار جامعه بزرگ کارگران می‌داند و حمایت از این مجموعه فرهیخته و خدوم را کلیدواژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی تلقی می‌کند.
وی افزود: استحکام ساخت درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به توجه و اهتمام ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور است و این مهم زاییده اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم به ویژه در بین کارگران است که در پرتوی پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافته است؛ انقلابی که کارگران، دانشجویان، بازاریان، کارمندان و کشاورزان را در کنار یکدیگر در رویارویی با نظام سلطه به بزرگ‌ترین پیروزی قرن نائل کرد.
منتخب مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نگاه درون‌زا به منشأ قدرت ملی را همواره در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: اقتصاد، تولید و ساخت تجهیزات و مواد مورد نیاز کشور از مصادیق بارز ظهور و بروز قدرت و توان ملی است که کارگران غیور در این زمینه در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم‌ها در صف مقدم جبهه در ارتقاء توان ملی بوده و هستند.
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: در سایه سیاست‌های برآمده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه علم و فناوری، نیروی کار در ایران تفاوت‌های ماهوی و اساسی با گذشته داشته است؛ بسیاری از جوانان بانشاط و جویای کار ما فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند که این سرمایه انسانی بی‌بدیل خمیرمایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: استفاده از نیروی فعال و مشتاق در جهت منافع ملی به تکمیل ساختارهای اجتماعی متناسب با فعالیت‌های اقتصادی بوده که عملاً نیروی عظیمی را در خدمت دولت و نظام به کار خواهد گرفت.
نائب‌رئیس مجلس تصریح کرد: راهبرد نظام با الهام از اقتصاد مقاومتی کمک به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان موجود است که مجلس با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که شامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز می‌شود، و همچنین تصویب اعتبارات لازم در این زمینه گام مهمی را برداشته است.
وی با بیان اینکه سیاست‌های اصولی دولت در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صرفاً معطوف به ارائه تسهیلات نبوده است، گفت: ایجاد معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و مقوله بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین گام‌ها برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان است؛ همچنین برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران نیز اقدامی بسیار متناسب برای تحریک تقاضای خرید محصولات دانش‌بنیان بوده است.
ابوترابی‌فرد افزود: امروز در کشور قریب به 6 هزار شرکت فناور وجود دارد که به تدریج در حال اخذ صلاحیت دانش‌بنیان هستند که امیدوارم با پیوند زدن دانش به صنعت و حضور علم و فناوری در عرصه اقتصاد راه را برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک کارخانه بزرگ تولید کالای مبتنی بر علم و با بهترین کیفیت، با کم‌ترین قیمت تمام شده هموار کنیم.
وی با بیان اینکه حمایت از جامعه کارگران و متقاضیان کار در کشور در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی معنا می‌شود، گفت: بزرگ شدن حجم دولت و تصدی اموری که در وظایف حاکمیتی تعریف نمی‌شود بزرگ‌ترین مانع فراروی اشتغال جوانان کشور است؛ برای فراهم آوردن زمینه اشتغال، باید در مسیر کوچک‌کردن حجم دولت و خلق اقتصاد دانش‌بنیان قدم برداریم و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه در دستور کار دولت و مجلس قرار دهیم.
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تبریک فرارسیدن هفته معلم اظهار کرد: اگر امروز ملت بزرگ ایران در مسیر توسعه علمی، خلق دانش، تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی علم قدم برمی‌دارد، به واسطه جامعه آموزگاران کشور است که در پرتو تلاش موفق خویش سنگ بنای آن را به شایستگی نهاده‌اند.

captcha